تظاهرات گسترده علیه «محمود عباس» در نوار غزه + عکس

تظاهرات گسترده علیه «محمود عباس» در نوار غزه + عکس
يکشنبه 5 اسفند 1397 - 15:09

صدها نفر از مردم نوار غزه علیه رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین دست به تظاهرات زدند و خواستار کناره‌گیری او شدند.

العالم _ فلسطین اشغالی

تعداد زیادی از مردم نوار غزه امروز (یکشنبه) به دعوت «الحراک الشعبی للإنقاذ الوطنی» (تحرک مردمی برای نجات ملی) به خیابان‌ها آمدند و خواستار رفتن «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان شدند.

بر اساس گزارش خبرنگار «شهاب»، تظاهرات‌کنندگان با حضور در میدان «السرایا» واقع در مرکز نوار غزه، با سر دادن شعار و در دست گرفتن پلاکاردهای مختلف، اقدامات محمود عباس علیه نوار غزه را محکوم کردند و گفتند، وی باید کنار برود.

سخنگوی الحراک‌الشعبی اعلام کرد: امروز به اینجا آمده‌ایم تا برگزاری انتخابات ریاستی (ریاست تشکیلات خودگردان)، مجلس قانونگذاری و شوراهای محلی را درخواست کنیم. پس از قطع حقوق‌ها (قطع حقوق‌های کارمندان نوار غزه توسط عباس)، یهودی‌سازی قدس و مسجدالاقصی و نیز اجرایی شدن سیاسی هماهنگی امنیتی، امروز به اینجا آمده‌ایم تا (به عباس) بگوییم «برو».

وی افزود: پس از آنکه مذاکرات آشتی بی‌فایده مانده، سازمان آزادیبخش فلسطین از هم پاشیده و نهاد قانونگذاری از بین رفته، امروز به اینجا آمده‌ایم تا بر وحدت کرانه باختری، غزه و قدس تأکید کنیم و اعتبار را به مسأله فلسطین بازگردانیم.

وضعیت غزه که بیش از 20 سال است در محاصره رژیم صهیونیستی قرار دارد ، بحرانی است اما اخیرا تصمیم‌های تشکیلات خودگردان علیه این منطقه از جمله قطع حقوق تعداد زیادی از کارمندان، قطع مستمری خانواده‌های فلسطینی، بحران برق، کمبود دارو و امثال آن؛ وضعیت آن را وخیم‌تر کرده است.

فارس

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها