الحوثی :حاکمان عرب فقط در پی ویرانی وطن خودشان هستند  

الحوثی :حاکمان عرب فقط در پی ویرانی وطن خودشان هستند  
يکشنبه 5 اسفند 1397 - 23:07

"محمد علی الحوثی " یکی از رهبران جنبش انصارالله و رئیس کمیته عالی انقلابی یمن با اشاره به کنفرانس عربی اروپائی که امروز در شرم الشیخ مصر برگزار می شود، از عدم پاسخگویی به ابتکارات مربوط به پایان دادن به جنگ در کشورش انتقاد کرد .

العالم - يمن

الحوثی با انتشار مطلبی در شبکه اجتماعی توییتر نوشت : " اروپائی ها برای رسیدن به اهداف خود در نشست شرم الشیخ، شرکت می کنند در حالی که حکام عرب ناامیدانه بازمی گردند در حالی که از شانس بد خود و توطئه هایی که اساسا خود عامل و حامی آن بودند،گله و شکایت می کنند.

وی افزود: حاکمان عرب فقط در صدد ویرانی وطن خود هستند ، ما برای جلوگیری از تخریب این کشور ابتکارهایی ارائه دادیم اما بدون فایده بود.

رهبر جنبش انصارالله به ابتکاری که فوریه گذشته به سازمان ملل و شورای امنیت بین الملل برای پایان دادن به جنگ یمن ارائه داده بود،اشاره کرد.

این ابتکار متشکل از تشکیل کمیته آشتی ، اجرای انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی و تضمین های بین المللی برای آغاز بازسازی یمن و جبران خسارت ها و جلوگیری از تجاوز کشورهای خارجی به یمن و اعلام عفو عمومی و آزادی همه زندانیان دو طرف بود.

گفتنی است ائتلاف تحت فرمان عربستان از 26 مارس 2015 حمله به یمن را آغاز کرد که به شهادت و زخمی شدن هزاران غیر نظامی و تخریب زیر ساخت ها انجامید به گونه ای که یمن هم اکنون از بدترین بحران انسانی رنج می برد و بیماری وبا در این کشورشیوع یافته و بر اساس اعلام سازمان ملل 22 میلیون نفر یمنی یعنی حدود 75 درصد از ساکنان به کمک های بشردوستانه نیاز دارند.

پربیننده ترین خبرها