ترکیه: نشست شرم الشیخ شرم‌آور است

ترکیه: نشست شرم الشیخ شرم‌آور است
دوشنبه 6 اسفند 1397 - 04:15

سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه با یادآوری اعدام های اخیر در مصر، از حضور سران برخی کشورها در نشست عربی-اروپایی شرم الشیخ مصر به شدت انتقاد کرد و آن را شرم آور دانست.

العالم - ترکیه

به گزارش روسیا الیوم، ابراهیم کالین، عکسی از 9 محکومی که ماه جاری میلادی در ارتباط با ترورهشام برکات (2015) دادستان سابق مصر اعدام شدند، در حساب شخصی خود منتشر کرد و زیر آن نوشت: این 9 جوان از سوی نظام السیسی که مورد حمایت برخی کشورهای غربی و شماری از کشورهای شورای همکاری است، اعدام شدند، ننگ بر تمامی آنها که در این جنایت دست دارند.

وی در توئیت دیگری خطاب به ژان کلود یونکر رئیس کمیسیون اروپا و فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نوشت: السیسی 9 جوان و افراد دیگری را که شمار آنها به 46 تن می رسد، اعدام کرده و با این حال شما همچنان در نشست اتحادیه اروپا و اتحادیه عرب در مصر حاضر می شوید؟ ارزش ها و اصولتان کجاست؟ ننگ بر همه شما باد.

نشست دو روزه شرم الشیخ شب گذشته در حالی کار خود را آغاز کرد که نیمی از رهبران کشورهای عربی در آن حضور ندارند و سطح مشارکت برخی کشورهای اروپایی نیز بسیار ضعیف است.

نشست سران عربی-اروپایی در شرم الشیخ مصر در حالی با سخنان عبدالفتاح السیسی رئیس جمهوری مصر آغاز شد که اروپایی ها پیش از این توجه به مسائل امنیتی در همکاری با جهان عرب را مورد تاکید قرار دادند.

در این نشست مسئولانی از 49 کشور شامل 21 کشورعربی و 28 کشور اروپایی شرکت دارند.

در نشست شرم الشیخ که با شعار «سرمایه گذاری باثبات» برگزار می شود، قرار است مشکلات و چالس های مشترک میان کشورهای عربی و اروپایی و مسائلی همچون تجارت و سرمایه گذاری، مهاجرت، رویارویی با تروریسم و بحران های خارومیانه بررسی شود.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها