اتهام پاکسازی نژادی قبایل توسط نیروهای حفتر در لیبی

اتهام پاکسازی نژادی قبایل توسط نیروهای حفتر در لیبی
دوشنبه 6 اسفند 1397 - 13:30

محمد لینو، عضو پارلمان لیبی، نیروهای تابع خلیفه حفتر را متهم کرد که در حمله به شهر مرزق در جنوب غرب لیبی، 19 غیر نظامی از جمله چند کودک از قبایل التبو را به قتل رسانده اند. وی گفت نیروهای حفتر می کوشند با اجرای سیاست پاکسازی نژادی، اقلیت التبو را کاملا ریشه کن کنند.

العالم - لیبی

لینو، نماینده شهر مرزق در پارلمان لیبی در ادامه گفت نیروهای حفتر به دستور سرتیپ "عبد السلام الحاسی"، بازوی راست حفتر، و فرمانده اتاق عملیات در عملیاتی موسوم به "عملیات کرامت"، بیش از 30 منزل را آتش زده و 60 منزل دیگر را تخریب کردند. این منازل در شهر مرزق (در 900 کیلومتری جنوب طرابلس) متعلق به کسانی است که نیروهای حفتر آنها را به شرکت در جنگ علیه خود در کنار نیروهای حفاظت جنوب متهم کرده است.

یک گروه سودانی

نیروهای حفتر به هنگام آتش زدن منازل یادشده در شهر مرزق از حمایت ارتش آزادی بخش سودان شاخه "منی مناوی" برخوردار بودند. این گروه از گروه های مسلح در اقلیم دارفور در غرب سودان هستند.

یک منبع محلی از شهر مرزق گفته بود که نیروهای حفتر پس از حمله به این شهر، منازل افراد مسلح وابسته به نیروهای حفاظت جنوب را پس از غارت، به آتش کشیدند.

نیروهای حفتر قبیله التبو را به حمایت از شورشیان چاد متهم می کنند اما ساکنان مرزق و شهرهایی که التبوها را در خود جای داده اند گفته اند که روابط بین آنها با توجه به اینکه از یک نژاد هستند، صرفا اجتماعی است.

پربیننده ترین خبرها