آمریکا تحریم‌های جدیدی علیه ونزوئلا وضع کرد

آمریکا تحریم‌های جدیدی علیه ونزوئلا وضع کرد
دوشنبه 6 اسفند 1397 - 21:13

خزانه داری آمریکا چهار فرماندار ونزوئلا را به دلیل آنچه که ممانعت از ورود کمک های انسان دوستانه نامیده است، تحت تحریم قرار داد.

العالم - آمریکا

دفتر کنترل دارایی های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا روز دوشنبه با انتشار بیانیه ای این فرماندارها را به آنچه که فساد و انسداد کمک های انسان دوستانه بین المللی خوانده، متهم کرده است که باعث تشدید بحران انسانی ناشی از رژیم شکست خورده مادورو شده اند.

خزانه‌داری آمریکا در این بیانیه «نیکلاس مادورو»، رئیس‌جمهور ونزوئلا را «رئیس‌جمهور سابق» این کشور خوانده است. در این بیانیه آمده است: «امروز دفتر کنترل دارایی‌های خارجی خزانه‌داری آمریکا چهار مقام نزدیک به رژیم غیرقانونی رئیس‌جمهور سابق ونزوئلا، نیکلاس مادورو را در فهرست تحریم قرار داد.»

با این تصمیم، تمامی اموال و منافع تحت مالکیت این افراد مصادره شده و اشخاص آمریکایی از همکاری با آنها منع می‌شوند.

دولت آمریکا به افرادی که در فهرست تحریم‌ها قرار گرفته‌اند وعده داده در صورتی که علیه دولت مادورو اقدام کنند این تحریم‌ها دائمی نبوده و قابل رفع هستند. خزانه‌داری تصریح کرده است: «تحریم‌های آمریکا دائمی نیستند؛ هدف از آنها ایجاد تغییرات مثبت در رفتارها است. ایالات متحده روشن کرده که رفع تحریم‌ها برای افرادی که اقدام به انجام اقدامات ملموس و معنادار برای احیای نظم دموکراتیک بکنند، از نقض حقوق بشر اجتناب کنند و علیه تخلفات رژیم سابق مادورو صحبت کنند، امکان‌پذیر است.»

آمریکا در حالی مقامات ونزوئلا را به علت ممانعت از ورود کمک های انسان دوستانه تحت تحریم قرار می دهد که تاکنون بیش از 30 میلیارد دلار از دارایی این کشور را تحت تحریم قرار داده و عامل اصلی سقوط اقتصادی این کشور شده است.

پربیننده ترین خبرها