توضیحات ترامپ، سنا را درباره عربستان قانع نکرده‌است

توضیحات ترامپ، سنا را درباره عربستان قانع نکرده‌است
سه شنبه 7 اسفند 1397 - 08:09

سناتورهای آمریکایی می‌گویند توضیحات دولت ترامپ آن‌ها را درباره نیاز به توقف تشدید فشار بر عربستان سعودی درباره قتل جمال خاشقچی و عملکرد ریاض در یمن قانع نکرده‌است

العالم _ آمریکا

به گزارش العالم به نقل از رویترز، سناتورهای آمریکایی می‌گویند توضیحات دولت ترامپ آن‌ها را درباره نیاز به توقف تشدید فشار بر عربستان سعودی درباره قتل خاشقچی و عملکرد ریاض در یمن قانع نکرده‌است. این قانون‌گذاران پیش‌بینی می‌کنند رأی‌گیری در سنا درباره توقف مداخله آمریکا در امور مرتبط با یمن هفته آینده انجام شود.

مقامات وزارتخانه‌های خارجه و دفاع آمریکا روز دوشنبه پشت درهای بسته با اعضای کمیته روابط خارجی سنا درباره مسائل مرتبط با یمن دیدار کردند. اعتراضات به عملکرد عربستان در یک ماه اخیر در سنا افزایش یافته‌است.

"کریس مورفی" سناتور دموکرات در هنگام ترک این جلسه به خبرنگاران گفت: «فکر نمی‌کنم آن‌ها قلب یا ذهن کسی را با خودشان همراه کرده‌باشند.»

منتقدان ریاض از جمله برخی از متحدان جمهوری‌خواه ترامپ و دموکرات‌ها از اقدامات نظامی عربستان در یمن که به مرگ بسیاری از افراد غیرنظامی منجر شده‌است به‌شدت انتقاد می‌کنند.

اعضای کنگره چندین طرح را برای مقابله با اقدامات ریاض تصویب کرده‌اند. مجلس نمایندگان که دموکرات‌ها در آن اکثریت دارند در ماه جاری طرح نادری را برای توقف حمایت آمریکا از ائتلاف به سرکردگی عربستان در یمن تصویب کرد. کریس مورفی یکی از حامیان این طرح می‌گوید انتظار دارد سنا هفته آینده رأی‌گیری در خصوص آن را در دستور کار خود قرار دهد. گرچه جمهوری‌خواهان در سنا اکثریتی شکننده دارند، سال گذشته نیز طرحی مشابه در سنا به تصویب رسید.

پربیننده ترین خبرها