«البشیر» تظاهرات در سودان را ممنوع کرد

«البشیر» تظاهرات در سودان را ممنوع کرد
سه شنبه 7 اسفند 1397 - 12:54

رئیس‌جمهور سودان با صدور فرمانی ضمن اعطای اختیارات گسترده به نیروهای نظامی، برگزاری تجمع‌های اعتراض‌آمیز و تظاهرات در این کشور را ممنوع کرد.

العالم _ آفریقا

«عمر البشیر» رئیس‌جمهور سودان چهار فرمان صادر و طی آن اختیارات گسترده‌ای به نیروهای نظامی کشور اعطا و هر گونه تجمع و برگزاری تظاهرات را ممنوع کرد.

فرمان صادره از سوی البشیر همچنین شامل سازماندهی‌ تعامل با ارز خارجی، ممنوعیت توزیع، انبار کردن، فروش و انتقال سوخت و کالاها خارج از کانال‌های رسمی است.

طبق گزارش وبگاه «العربی‌الجدید»، البشیر طی فرمان شماره یک خود به همه نیروهای نظامی اختیار ورود به ساختمان‌ها و بازرسی آن و نظارت بر هر گونه تأسیسات، بلوکه کردن اموال و پلمپ فروشگاه‌ها و مراکز تجاری که مرتکب تخلف شده‌‌اند، اعطا کرده است.

همچنین به نیروهای نظامی اجازه داده شده، تردد افراد و فعالیت‌های آنها و نیز تردد خودروها در هر منطقه و هر زمانی در صورت مشکوک بودن، ممنوع کنند.

شمار قابل توجهی از شهروندان سودانی در سه ماه گذشته در اعتراض به شرایط اقتصادی و زندگی سخت در خیابان‌ها تظاهرات کرده و خواستار کناره‌گیری عمرالبشیر از قدرت هستند.

رئیس جمهور سودان روز جمعه 22 فوریه جاری از انحلال دولت وفاق ملی و همه دولت‌های محلی در سودان و تشکیل دولتی شایسته سالار برای اتخاذ تدابیر اقتصادی اساسی خبر داد.

عمر البشیر همچنین از برقراری حالت فوق العاده در سودان به مدت یک سال خبر داد و از اعضای پارلمان سودان خواست بررسی طرحی را که به وی اجازه نامزدی مجدد وی در انتخابات ریاست جمهوری این کشور را می دهد، متوقف کند.

پربیننده ترین خبرها