نقشه تل آویو برای تنها کشور مسلمان دارنده سلاح هسته ای/ رژیم صهیونیستی، پشت پرده تنش‌های هند و پاکستان

نقشه تل آویو برای تنها کشور مسلمان دارنده سلاح هسته ای/ رژیم صهیونیستی، پشت پرده تنش‌های هند و پاکستان
سه شنبه 7 اسفند 1397 - 14:51

به دنبال افزایش تنش‌ها میان دو کشور آسیای جنوبی هند و پاکستان، مرکز تحقیقاتی کشمیر در گزارشی عنوان کرد، سازمان اطلاعات رژیم صهیونیستی (موساد) عامل اصلی پشت پرده تنش‌های منطقه است.

العالم ـ آسیا

مرکز بین المللی تحقیقاتی کشمیر با انتشار مطلبی امروز (سه شنبه) عنوان کرد، از آنجا که پاکستان تنها کشور مسلمان جهان است که مجهز به سلاح‌های هسته‌ای است، سازمان اطلاعات رژیم صهیونیستی (موساد) برنامه‌ وسیعی برای خط سلاح هسته‌ای این کشور دارد.
مرکز بین المللی تحقیقاتی کشمیر بر این باور است که رهبران کشورهای غربی بویژه رژیم صهیونیستی و آمریکا مخالف هرگونه اتحاد میان مسلمانان هستند و در این میان رژیم صهیونیستی از همه بیشتر به دنبال به تنش کشیدن منطقه کشمیر و ایجاد تنش در این منطقه است.
«سجاد شوکت» نویسنده مطرح کتاب آمریکا علیه شبه‌نظامیان مسلمان معتقدند است، تلاش رژیم صهیونیستی برای افزایش تنش میان هند و پاکستان ممکن است به یک جنگ هسته‌ای منجر شود.
به گزارش مرکز کشمیر واچ، به دنبال حمله تروریستی در تاریخ 14 فوریه (25 بهمن) دسته کم تعداد 44 افسر هندی کشته شدند.
یک روز بعد از این حادثه، نارندرا مؤدی نخست‌وزیر هند همسایه شمالی خود پاکستان را به دست داشتن در آن حمله تروریستی متهم کرد و تنش‌ها میان 2 کشور هسته‌ای منطقه افزایش یافت. گروه تروریستی جیش محمد مسئولیت این حمله را بر عهده گرفت.
در همین حال، اسلام‌آباد خاطرنشان کرد که مقامات هند بدون هیچ مدارک و شواهدی پاکستان را به دست داشتن در این انفجار متهم می‌کنند.
باگذشت دو هفته از حمله تروریستی کشمیر و افزایش تهدیدات مقامات هندی بر حمله علیه پاکستان، سرانجام امروز (سه‌شنبه) 12 جنگنده میراژ 2000 نیروی هوایی هند سه پایگاه شبه‌نظامیان در مناطق 'بالاکوت'، 'مظفرآباد' و 'چاکوتی' در خاک پاکستان را بمباران کردند.
به گزارش ایرنا، به گفته یک مقام نظامی هند، جنگنده‌های نیروی هوایی مجهز به بمب‌های لیزری بودند. پایگاه گروه تروریستی جیش محمد در منطقه بالاکوت بزرگ‌ترین پایگاه این گروه محسوب می‌شود.
شهر بالاکوت واقع در استان خیبر پختونخوا پاکستان در 50 کیلومتری خط واقعی کنترل در منطقه کشمیر قرار دارد.
این نخستین بار از سال 1971 تاکنون است که جنگنده‌های نیروی هوایی هند از خط واقعی کنترل عبور کرده و وارد حریم هوایی پاکستان شده‌اند.

پربیننده ترین خبرها