دستور نتانیاهو برای بستن «باب‌الرحمه» در شرق مسجدالاقصی

دستور نتانیاهو برای بستن «باب‌الرحمه» در شرق مسجدالاقصی
سه شنبه 7 اسفند 1397 - 15:48

در حالی که طی تنش‌های گسترده هفته گذشته «باب‌الرحمه» پس از 16 سال باز شد، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی بار دیگر دستور بستن این ورودی مسجدالاقصی را صادر کرد.

العالم - فلسطین اشغالی

«بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در ساعت‌های پایانی دوشنبه شب (دیشب) دستور بستن «باب الرحمه» از ورودی‌های مسجدالاقصی را صادر کرد.

بر اساس گزارش وبگاه «عرب 48» به نقل از شبکه اسرائیلی «کان»، نتانیاهو همچنین بر ضرورت مقابله با شورای اوقاف قدس تأکید کرد.

در ادامه این گزارش آمده است ، رژیم صهیونیستی موضعش در این خصوص را به اطلاع اردن رسانده است. «گلعاد آردان» وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی هم به پلیس رژیم صهیونیستی دستور داد سجاده‌های نماز و دیگر وسایل عبادتی فلسطینی‌ها را از مصلای باب‌الرحمه جمع کند و در آن را ببندد حتی اگر این اقدام منجر به بازداشت‌های گسترده شود.

مسجدالاقصی طی هفته گذشته به دلیل اتفاقاتی که در «باب الرحمه» (از ورودی های این مسجد در بخش شرقی) رخ داد، متشنج شد. سرانجام جمعه (دو روز پیش) فلسطینی‌ها موفق شدند پس از 16 سال وارد مصلای «باب‌الرحمه» شوند، باب‌الرحمه در بخش شرقی مسجدالاقصی از سال 2003 تا کنون بسته بوده است.

در همین راستا، نظامیان رژیم صهیونیستی یکشنبه هفته جاری به منزل «عبدالعظیم سلهب» رئیس شورای اوقاف اسلامی قدس و معاون وی یورش بردند و آنها را بازداشت کردند. این دو نفر ساعاتی پس از بازداشت، آزاد شدند اما برای یک هفته حق حضور در مسجدالاقصی را ندارند.

این قبیل اقدامات رژیم صهیونیستی در راستای تقسیم مکانی مسجدالاقصی صورت می‌گیرد و فلسطینی‌ها به شدت به آن مخالف هستند.

فارس

پربیننده ترین خبرها