دفاع رئیس جمهور آلمان از ارسال پیام تبریک به ایران

دفاع رئیس جمهور آلمان از ارسال پیام تبریک به ایران
سه شنبه 7 اسفند 1397 - 16:48

رئیس جمهور آلمان در واکنش به انتقادها از ارسال پیام تبریک به ایران به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ، از این اقدام دفاع کرد و آن را گامی در راستای تعمیق روابط دیپلماتیک دانست.

العالم - اروپا

پس از اینکه «فرانک والتر اشتاین‌مایر» رئیس‌جمهور آلمان در سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران، پیام تبریکی برای تهران ارسال کرد، این اقدام در داخل آلمان و از جانب شورای مرکزی یهودیان هدف انتقاد قرار گرفت.

بنابر گزارش خبرگزاری آلمان، رئیس جمهور آلمان در پیامی برای «حسن روحانی» رئیس‌جمهور ایران سالگرد پیروزی انقلاب ایران را صمیمانه تبریک گفته بود. در نخستین روز پس از انتشار این پیام از وی به شدت انتقاد شد. «یوزف شوستر» رئیس شورای یهودیان آلمان در این مورد به روزنامه آلمانی «بیلد» گفت که در صورت ضرورت ارسال چنین پیامی برای ایران باید به روشنی از ایران انتقاد می‌شد.

طبق اعلام دفتر ریاست‌جمهوری آلمان، اشتاین‌مایر در واکنش به انتقادها در تماسی تلفنی به شوستر گفته است که در ایران حقوق‌بشر نقض می‌شود و ایران در منطقه نقش بی‌ثبات‌کننده‌ای دارد و این خطر وجود دارد که ایران به سلاح هسته‌ای دست پیدا کند.»

اشتاین‌مایر گفته است: «آلمان و شرکای اروپایی این کشور می‌خواستند تا مانع از مسابقه تسلیحاتی و خشونت کنترل‌نشده در خاورمیانه شوند که اقدامی در راستای امنیت اسرائیل است.»

وی با اعلام اینکه بهتر است، ایران منزوی نشود در عین حال این اقدام را در راستای تحرکات دیپلماتیک ارزیابی کرده است که روابط عمیق و حیاتی‌تر را امکان‌پذیر می‌کند.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها