تنش شدید بین ابوظبی و دبی درباره اداره بنادر استراتژیک

تنش شدید بین ابوظبی و دبی درباره اداره بنادر استراتژیک
سه شنبه 7 اسفند 1397 - 17:15

برخی منابع اطلاعاتی از وجود تنش بین ابوظبی و دبی درباره اداره بنادر استراتژیک در سراسر جهان خبر دادند.

العالم _ آسیا

در حالی‌که اداره بنادر مربوط به شرکت جهانی «بنادر دبی» است اما برخی منابع اطلاعاتی از تشدید تنش در روابط دو امارت ابوظبی و دبی درباره سیطره بر بنادر استراتژیک در جهان خبر می‌دهند.

وبگاه اطلاعاتی فرانسوی «انتلیجنس آنلاین» با اعلام این خبر گزارش کرد که ابوظبی تمایل دارد به یک بازیگر بزرگ در بازار بنادر استراتژیک تبدیل شود و لذا سیطره دبی بر این بخش را به چالش کشیده است.

وبگاه «الخلیج اونلاین» به نقل از این وبگاه فرانسوی افزود که شرکت جهانی «بنادر دبی» تا کنون بزرگ‌ترین مالک بنادر و آفریقا بوده است اما ابوظبی وارد رقابت شدید با این شرکت برای کنار زدن آن از این عرصه، شده است.

طبق این گزارش شرکت بنادر دبی از این به بعد دیگر نمی‌تواند روی حمایت مالی و دیپلماتیک ابوظبی جهت موفقیت در بنادر جدید جهان، حساب کند.

شرکت بنادر دبی در حال حاضر اداره بنادر مهم برخی از کشورها از جمله الجزائر، سنگال، آرژانتین، کانادا، استرالیا، پاکستان، فرانسه، انگلیس و غیره را در دست دارد اما اخیرا با مشکلاتی مواجه شده است و جیبوتی و سومالی نیز توافقنامه‌های خود با این شرکت را لغو کردند.

سه ماهه آخر سال گذشته نیز این شرکت شاهد کاهش ۴.۶ درصدی حجم نقل و انتقال کانتینرها بود که شرکت مذکور دلیل آن را کاهش سود‌ دهی برخی نقل‌وانتقال‌ها عنوان کرده است.

فارس

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها