سفر مقام فلسطینی به سوریه و توافق همکاری تلویزیونی دو کشور

سفر مقام فلسطینی به سوریه و توافق همکاری تلویزیونی دو کشور
چهارشنبه 8 اسفند 1397 - 19:21

رئیس کل دایره سیاسی سازمان آزادی‌بخش فلسطین امروز در سفر به دمشق با وزیر اطلاع رسانی سوریه درباره راه‌های همکاری بین تلویزیون فلسطین با تلویزیون سوریه در راستای خدمت به مسائل دو کشور گفت‌وگو کرد.

العالم - سوریه

«أنور عبدالمهدی»، رئیس کل دایره سیاسی سازمان آزادی بخش فلسطین روز چهارشنبه با «عماد ساره»، وزیر اطلاع رسانی سوریه درباره تازه‌ترین تحولات فلسطین گفت‌وگو کرد.

خبرگزاری فلسطینی (وفا) گزارش داد، در آغاز این نشست که در ساختمان وزارت اطلاع رسانی در دمشق برگزار شد، عبدالهادی وزیر اطلاعات سوریه را در جریان تحولات فلسطین و به ویژه اقدامات و نقض قوانین از سوی اسرائیل علیه مردم و خاک و مکان‌های مقدس فلسطین و به ویژه مسجد الاقصی، قرار داد.

این مقام فلسطینی همچنین گفت که دولت آمریکا و رژیم اشغالگر صهیونیستی تشکیلات خودگردان فلسطین را برای پذیرش طرح موسوم به معامله قرن تحت فشار قرار داده است.

عبدالهادی گفت: رهبری فلسطین و در راس آن محمود عباس به رغم فشار مالی و سیاسی که بر تشکیلات خودگردان وارد است، هرگز از اصول ملی و حقوق ملت فلسطین کوتاه نخواهد آمد.

دو طرف در این دیدار همچنین راه‌های همکاری بین تلویزیون فلسطین با تلویزیون سوریه در راستای خدمت به مسائل دو کشور برادر را مورد بررسی قرار داده و تروریسم مشترک رژیم صهیونیستی و گروه‌های تکفیری داعش و جبهه النصره و حامیان آنها را محکوم کردند.

وزیر اطلاع رسانی سوریه هم افتتاح ساختمان تلویزیون فلسطین در دمشق را موجب تقویت پل‌های ارتباطی بین دو کشور توصیف کرد.

عماد ساره بر موضع ثابت سوریه در حمایت از حقوق فلسطین و بخصوص حق بازگشت آوارگان فلسطینی و تشکیل کشور مستقل فلسطینی در خاک فلسطین تاکید کرد و گفت: سوریه با هر گونه توطئه و نقشه‌ای برای نابودی آرمان فلسطین از جمله معامله قرن و کنفرانس ورشو مخالف است و از مقاومت محمود عباس در برابر این توطئه‌ها حمایت می‌کند.

فارس

پربیننده ترین خبرها