عمران خان: خلبان هندی را آزاد می کنیم

عمران خان: خلبان هندی را آزاد می کنیم
پنج‌شنبه 9 اسفند 1397 - 16:37

'عمران خان' نخست وزیر پاکستان روز پنجشنبه اعلام کرد این کشور سر جنگ با هند ندارد و به نشانه حُسن نیت، خلبان هندی که درخاک پاکستان بازداشت شده بود را آزاد می کند.

العالم - آسیا

عمران خان امروز طی سخنرانی در نشست مشترک نمایندگان مجلس سنا و ملی این کشور در اسلام آباد از تصمیم دولت پاکستان برای آزادی خلبان هندی خبر داد.

عمران خان افزود ما هرگز سلطه را نپذیرفتیم و سر جنگ با کشوری نداریم و با همین هدف فردا 'آبی نندن' خلبان هندی را آزاد خواهیم کرد.

وی با این حال به هند هشدار داد که تنش ها را طولانی نکند و اجازه ندهد وضعیت میان دو کشور متشنج تر شود.

عمران خان افزود وی چندی پیش به همتای هندی خود نامه نوشت و پیشنهاد دیدار وزیران امور خارجه دو کشور را برای بهبود روابط و ازسرگیری مذاکرات صلح، ارائه کرد اما پاسخ مثبتی از طرف هندی نگرفت.

وی گفت پس از حمله تروریستی اخیر در هند متاسفانه دهلی مانند گذشته بدون هیچ مدرکی پاکستان را متهم به دست داشتن در این حمله کرد در حالی که ما اقدامات موثر و سختی در پاکستان انجام داده ایم که هدف آن جلوگیری از استفاده عناصر مسلح از خاک پاکستان علیه دیگر کشورها است.

ارتش پاکستان روز گذشته ضمن تایید سرنگونی دو فروند جنگنده هند که حریم هوایی پاکستان را نقض کرده بودند، اعلام کرد یک خلبان هندی نیز در خاک پاکستان بازداشت شده است.

وی افزود نیروی هوایی این کشور دو فروند جنگنده هندی که حریم هوایی پاکستان را نقض کرده بودند، را شناسایی کرده و در اقدام فوری آنها را سرنگون کرد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها