واکنش چین و کره جنوبی به شکست مذاکرات آمریکا و کره شمالی

واکنش چین و کره جنوبی به شکست مذاکرات آمریکا و کره شمالی
پنج‌شنبه 9 اسفند 1397 - 20:01

چین و کره جنوبی به شکست مذاکرات پیونگ یانگ- واشنگتن در ویتنام واکنش نشان دادند.

العالم - آسیا

یک مقام ارشد دولت چین در واکنش به شکست مذاکرات آمریکا و کره شمالی ابراز امیدواری کرده که این مذاکرات ادامه یابد.

بنا بر نوشته خبرگزاری رویترز، «ری کیل سونگ» معاون وزیر خارجه کره شمالی عصر امروز در پکن با وزیر خارجه چین دیدار و درباره روابط دوجانبه و مذاکرات اخیر ویتنام رایزنی کرده است.

«وانگ یی» وزیر خارجه چین در این دیدار با اشاره به شکست مذاکرات سران کره شمالی و آمریکا در ویتنام تاکید کرد، بروز مشکلات و موانع در این مذاکرات، غیرقابل اجتناب است.

دیپلمات ارشد چینی همچنین ابراز امیدواری کرد دو کشور کره شمالی و آمریکا بتوانند به مذاکراتشان ادامه دهند.

سفر معاون وزیر خارجه کره شمالی به پکن به دنبال شکست نشست دو روزه «دونالد ترامپ» با «کیم جونگ اون» در هانوی ویتنام انجام شده است.

کره جنوبی نیز فروپاشی مذاکرات هسته ای روز پنجشنبه بین دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا و کیم جونگ اون رهبر کره شمالی را تاسف بار توصیف کرد.

شکست اجلاس ترامپ-کیم در ویتنام ضربه ای به "مون جائه این" رئیس جمهور کره جنوبی وارد می کند که علاقه اش به نزدیک تر شدن روابط دو کره به توافق هسته ای بین آمریکا و کره شمالی بستگی دارد.

مون قصد داشت در مراسمی در روز جمعه به مناسبت صدمین سالگرد قیام کرهای ها علیه حاکمیت استعماری ژاپن در سال 1919، پیشنهادهای تازه ای را برای تعامل دو کره از جمله از طریق همکاری اقتصادی اعلام کند.

تلاش های مون برای تعامل دو کره به علت تحریمهای شدید تحت رهبری آمریکا علیه کره شمالی که بسیاری از اشکال روابط اقتصادی را منع می کند، به بن بست خورده است.

ترامپ در گفتگو با خبرنگاران در هانوی اعلام کرد دیدارش با کیم پس از آن شکست خورد که کره شمالی خواهان لغو کامل تحریم ها در ازای اقدامات محدودی برای خلع سلاح شد.

مون امیدوار بود در پی اجلاس ترامپ-کیم، چهارمین دیدار خود با رهبر کره شمالی را ترجیحاً در سئول پایتخت کره جنوبی انجام دهد.

برخی کارشناسان می گویند احتمال چنین دیداری هماکنون پس از شکست گفتگوهای هانوی، ضعیفتر شده است.

پربیننده ترین خبرها