تظاهرات ضد دولتی اردنی‌ها وارد هفته پنجم شد

تظاهرات ضد دولتی اردنی‌ها وارد هفته پنجم شد
جمعه 10 اسفند 1397 - 16:57

مردم اردن در اعتراض به شرایط بد اقتصادی برای پنجمین هفته متوالی، تظاهرات ضد دولتی برگزار کردند.

العالم - اردن

ده‌ها اردنی روز پنجشنبه در اعتراض به گرانی و بالا رفتن قیمت اجناس، تظاهرات کردند.

به گزارش پایگاه خبری العهد، بیش از ۲۰۰ اردنی با سردادن شعارهای ضد دولتی، به عملکرد دولت اردن به ریاست «عمر الرزاز» و پارلمان این کشور اعتراض کردند.

بر اساس این گزارش، معترضان اردنی با سر دادن شعارهایی، از افزایش قیمت سوخت و اجناس انتقاد کرده و خواستار «احترام گذاشتن به شهروندان و نابودی فساد شدند.»

هیات دولت اردن نیز دیروز از معترضان و اعتصاب‌کنندگانی که مقابل دفتر پادشاهی این کشور در امان تظاهرات کردند، خواست تا به اعتراضات و اعتصابات خود پایان دهند.

خبرگزاری دولتی اردن (بترا) به نقل از هیات دولت اردن گفت، «این هیات مطالبات مشروع اعتصاب کنندگان را می‌فهمد، اما از جوانان اعتصاب‌کننده می‌خواهد که درخواست دولت برای گفت‌وگو را قبول کنند و اینکه مشکل بیکاری مربوط به سیاست‌های یک دولت مربوط می‌شود، نه نهادها و شرکت‌های خاص.»

فعالان شبکه‌های اجتماعی در اردن از ابتدای دسامبر گذشته تاکنون پس از تصویب قانون جدید مالیات بر درآمد، خواستار برگزاری تظاهرات علیه سیاست‌های جدید اقتصادی در پنجشنبه‌های هر هفته هستند.

فعالان اردنی می‌گویند که نرخ بیکاری در اردن بالاست و طی چند ماه گذشته قیمت کالاها در این کشور به شدت افزایش یافته است. از جمله در این مدت پنج بار بهای سوخت افزایش یافته و بهای برق نیز ۵۵ درصد گران‌تر شده است.

فارس

پربیننده ترین خبرها