اخوان المسلمین الجزایر در انتخابات ریاست جمهوری مشارکت نمی کند

اخوان المسلمین الجزایر در انتخابات ریاست جمهوری مشارکت نمی کند
يکشنبه 12 اسفند 1397 - 11:37

اخوان المسلمین الجزایر از تصمیم خود برای مشارکت در انتخابات ریاست جمهوری 18 آوریل 2019 انصراف داد لذا مدارک نامزد خود "عبدالرزاق مقری" را به کمیته انتخابات برای نام نویسی در رقابت انتخاباتی تحویل نخواهد داد.

العالم - آفریقا

انصراف اخوان المسلمین الجزایر از مشارکت در رقابت انتخابات ریاست جمهوری ناشی از گسترش مخالفت های مردمی با نامزدی عبدالعزیز بوتفلیقه رئیس جمهوری الجزایر در این انتخابات است. بوتفلیقه برای پنجمین بار پیاپی نامزد انتخابات ریاست جمهوری شده است .

شورای اخوان المسلمین الجزایر در نشست دیشب خود که با توجه به اوضاع کنونی الجزایر بسیار پُر هیاهو برگزار شد، تصمیم گرفت که هیچ نامزدی را برای مشارکت در رقابت انتخاباتی معرفی نکند و از ارائه مدارک رئیس خود "عبدالرزاق مقری" به بخش نام نویسی نامزدهای کمیته انتخابات خودداری کند.

عبدالرزاق مقری تا پایان نشست خواهان مشارکت در انتخابات بود ولی سرانجام 145 نفر از حضار به عدم مشارکت در انتخابات رأی دادند و 97 نفر از آنها هم به لزوم مشارکت در انتخابات رأی دادند.

سعید مرسی یکی از بنیانگذاران جنبش "جامعه صلح" (اخوان المسلمین الجزایر) و ناظر کل پیشین این جنبش در مصاحبه با العربی الجدید گفت : تصمیم اخوان المسلمین تصمیمی تاریخی و ماندگار است که بیانگر پیوستن اخوان المسلمین به صفوف ملت و امتناع از مشارکت در بازی سیاسی نظام حاکم است بازی که کشور را به ناکجا آباد می کشاند.

این در حالیست که اخوان المسلمین ژانویه 2019 تصمیم گرفته بود در رقابت انتخابات ریاست جمهوری مشارکت کند و روز 20 فوریه گذشته برنامۀ انتخاباتی خود را موسوم به "آرزوی الجزایر" ارائه کرد برنامه ای که قرار بود عبدالرزاق مقری طبق آن در انتخابات مشارکت کند.

این دومین بار است که اخوان المسلمین از معرفی نامزد خود برای انتخابات ریاست جمهوری امتناع می کند . اخوان المسلمین انتخابات ریاست جمهوری سال 2014 را تحریم کرده بود ولی در انتخابات سال های 1999 و 2004 و 2009 از بوتفلیقه حمایت کرده بود.

حزب کارگران نیز تصمیم گرفته است که از معرفی نامزد خود برای انتخابات ریاست جمهوری امتناع کند در حالی که خود را برای معرفی رئیس اش "لویزه حنون" به عنوان نامزد انتخابات آماده می کرد. پیش بینی می شود حزب "پیشاهنگ های آزادی" به ریاست علی بن فلیس نخست وزیر پیشین الجزایر نیز در نشست کمیته مرکزی خود از معرفی نامزدش امتناع کند.

این در حالیست که عبدالقادر بن قرینه رئیس جنبش "البناء" که تاکنون تنها نامزد اسلامگرا است، دیروز مدارک خود را برای مشارکت در رقابت انتخاباتی به الطیب بلعیز رئیس شورای قانون اساسی (دادگاه قانون اساسی) تحویل داد.

پربیننده ترین خبرها