حرکت قطارهای هند به پاکستان از سر گرفته شد

حرکت قطارهای هند به پاکستان از سر گرفته شد
يکشنبه 12 اسفند 1397 - 12:43

به دنبال تحویل خلبان هندی و کاهش تنش میان دو کشور آسیای جنوبی، مقامات راه‌آهن هند گفتند که قطار سریع السیراین کشور امروز (یکشنبه) از سمت دهلی به پاکستان حرکت خواهد کرد.

العالم ـ آسیا

به گزارش روزنامه ایندین اکسپرس، حرکت قطار دوستی که به علت بوجود آمدن تنش میان دو کشور به مدت یک هفته به حالت تعلیق درآمده بود امروز (یکشنبه) دهلی را به مقصد لاهور ترک خواهد کرد.
قطار «اکسپرس ساجهوتا» معروف به قطار دوستی پیش‌ از این هر هفته در روزهای چهارشنبه و یکشنبه مسافرین را از مقصد دهلی هند به لاهور پاکستان جابه‌جا می‌کرده است.
به گفته مقامات هندی، ازسرگیری حرکت قطار دوستی یک روز بعد از آزادی خلبان هندی توسط دولت پاکستان اعلام شد.
عمران خان نخست‌وزیر پاکستان در هفته گذشته اعلام کرد که این کشور سر جنگ با هند ندارد و به نشانه حُسن نیت خلبان هندی را آزاد می‌کند.
«انی نندن» خلبان هندی چهارشنبه گذشته در زمان ورود به حریم هوایی پاکستان و سقوط جنگنده میگ 21 خود توسط ارتش پاکستان به گروگان گرفته شد.
ارتش پاکستان چهارشنبه گذشته ضمن تأیید سرنگونی دو فروند جنگنده هند که حریم هوایی پاکستان را نقض کرده بودند، اعلام کرد یک خلبان هندی نیز در خاک پاکستان بازداشت‌شده است.
به گزارش ایرنا، به دنبال حمله انتحاری 14 فوریه (25 بهمن) گروه تروریستی موسوم به «جیش محمد» به نیروهای هندی در پولوامای کشمیر و کشته شدن دستکم 41 تن از آنها، این مساله به تنشی دنباله‌دار میان هند و پاکستان تبدیل شد.
جنگنده‌های هندی سه‌شنبه گذشته به مواضع گروه‌های تروریستی مستقر در پاکستان حمله کردند و اعلام شد که 200 تا 300 تن از آنها را کشتند.
در پی تشدید تنش بین اسلام‌آباد و دهلی‌نو، «عمران خان»، نخست‌وزیر پاکستان، خطاب به‌طرف هندی گفت: بیایید مسیر جدیدی برای مذاکره بازکنیم.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها