تلاش روسیه برای نفوذ در خانواده سلطنتی انگلیس!

تلاش روسیه برای نفوذ در خانواده سلطنتی انگلیس!
دوشنبه 13 اسفند 1397 - 01:29

پایگاه اینترنتی اکسپرس در گزارشی نوشت، جاسوس های روس تلاش کرده اند در خانواده سلطنتی انگلیس نفوذ کنند و در این راستا با یکی از پسرعموهای شاهزاده چارلز، ولیعهد انگلیس، ارتباط برقرار کنند.

العالم - اروپا

به گزارش این پایگاه اینترنتی، شماری از نخبگان انگلیسی در ضیافت شامی که در ماه گذشته میلادی در محلی واقع در خیابان معروف پیکادیکلی در لندن و از سوی انجمن سلطنتی ارتدکس فلسطین Imperial Orthodox Palestine Society که به اختصار IOPS نامیده می شود برگزار شده بود حضور یافتند. گفته می شود این انجمن ارتباطات تنگاتنگی با دستگاه های اطلاعاتی روسیه دارد.

نشریه ساندی تایمز نوشت علاوه بر سفیر روسیه در لندن یکی از بستگان نزدیک ولیعهد انگلیس نیز در این ضیافت شام حضور داشتند.

آندرو فوکسال، کارشناس مسائل روسیه، با اشاره به این مسئله می گوید: این امر یکی از آشکارترین موارد از اقدامات روسیه برای نفوذ کردن در بالاترین سطوح سیاسی در انگلیس محسوب می شود. «انجمن سلطنتی ارتدکس فلسطین» که مقر آن در روسیه است در روسیه و خارج از این کشور فعالیت می کند. بیشتر فعالیت های این انجمن در حوزه تحقیق و پژوهش است.

سرگئی استپاشین، از مسئولان ارشد پیشین در دستگاه های اطلاعاتی روسیه، ریاست این انجمن را بر عهده دارد. شماری از افسران و مدیران ارشد پیشین در کا.گ.ب.، سازمان جاسوسی اتحاد شوروی سابق، و اف.اس.ب.، سازمان جاسوسی روسیه، سمت های بالایی در این انجمن بر عهده دارند. این ضیافت شام در 21 فوریه برگزار شده بود.

تقریبا یک سال پیش از این بود که تلاش نافرجام برای قتل سرگئی اسکریپال، مامور اطلاعات پیشین روسیه، و دخترش در انگلیس صورت گرفته بود. در یکی از مکاتبات افشا شده وزارت امور خارجه آمریکا در سال 2008 تصریح شده بود که این انجمن روسی از دولت روسیه مستقل نیست.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها