شبکه تلویزیونی پاکستان از زنده بودن رهبر جیش محمد خبر داد

شبکه تلویزیونی پاکستان از زنده بودن رهبر جیش محمد خبر داد
دوشنبه 13 اسفند 1397 - 16:20

شبکه تلویزیونی "جیو" پاکستان از زنده بودن مسعود اظهر، رهبر گروه تروریستی موسوم به "جیش محمد" خبر داد.

العالم ـ آسیا

این شبکه خبری پاکستانی به نقل از افرادی که با خانواده اظهر در ارتباط هستند، اعلام کرد، خبرهای منتشر شده درباره مرگ رهبر جیش محمد، دروغ است.
این خبر که در بحبوحه گمانه زنی های رسانه های اجتماعی درباره مرگ اظهر منتشر شد، تا کنون به طور رسمی تایید نشده است.
'فواد چودهری'، وزیر اطلاع رسانی پاکستان، در این رابطه گفت: تا این لحظه هیچ اطلاعی از این مساله ندارم.
اظهر مقیم بهاولپور استان پنجاب پاکستان در سال 2000 گروه جیش محمد را ایجاد کرد. وی که در سال 1999 در ازای گروگان های هواپیمای ربوده شده هند آزاد شد، متهم به طراحی و برنامه ریزی حمله 2001 به پارلمان هند، حمله انتحاری به مجلس ایالتی جامو و کشمیر، حمله به پایگاه نیروی هوایی پاتانکوت هند و حمله 14 فوریه(25 بهمن) به پولواما در کشمیر است.
سازمان های اطلاعاتی هند برای پی بردن به درستی خبر مرگ اظهر در تلاشند.
مقامات هندی می گویند، تا آنجا که خبر دارند اظهر به خاطر نارسایی کلیه در یک بیمارستان نظامی تحت درمان است.
'شاه محمد قریشی'، وزیر خارجه پاکستان، اخیرا در گفت وگو با شبکه 'سی ان ان' آمریکا اعلام کرد، اظهر در پاکستان است اما، شرایط مساعدی ندارد. چنانچه هند مدارک مستدل و قابل پیگیری علیه او ارایه دهد، اظهر دادگاهی خواهد شد.
به گزارش ایرنا، گروه جیش محمد حمله 25 بهمن به نیروهای نظامی هند در پولواما و کشته شدن 40 نفر از این نیروها را به عهده گرفت.
هند به تلافی این حمله، مقر این گروه در پاکستان را بمباران و اعلام کرد، بین 200 تا 300 نفر از اعضای این گروه را به هلاکت رساند.
آمریکا، انگلیس و فرانسه چهارشنبه پیش به شورای امنیت سازمان ملل پیشنهاد کردند، اظهر را به عنوان یک تروریست جهانی در فهرست سیاه قرار دارد و علاوه بر مسدود کردن دارایی های وی و تحریم تسلیحاتی، تردد او در سطح جهان را ممنوع کند. کمیته تحریم های شورای امنیت برای بررسی این پیشنهاد تازه سه عضو دائم دارای حق وتو، 10 روز وقت دارد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها