صحرای الانبار، منطقه نظامی اعلام شد

صحرای الانبار، منطقه نظامی اعلام شد
دوشنبه 13 اسفند 1397 - 12:04

پس از اعلام شورای استانداری الانبار مبنی بر حضور صدها تروریست داعش در مناطق صحرایی الانبار، نیروهای امنیتی اعلام کردند که این مناطق، نظامی به شمار می‌روند.

العالم - عراق

یک منبع آگاه اعلام کرد که نیروهای امنیتی از غیرنظامیان حاضر در مناطق صحرایی استان «الانبار» در غرب عراق خواسته‌اند که از این مناطق خارج شوند.

این منبع به شبکه خبری «العهد» عراق گفت که نیروهای امنیتی عراق، صحرای الانبار را منطقه نظامی اعلام کردند و از غیر نظامیان به ویژه دامداران حاضر در این منطقه خواسته شده است که خارج شوند.

منبع مذکور تأکید کرد که نیروهای امنیتی از غیر نظامیان خواسته‌اند که به سمت مناطق «الرطبه، النخیب و کیلومتر 160» خارج شوند.

منابع امنیتی عراق اعلام کردند که در صورت عدم خروج افراد غیر نظامی از این منطقه، هر خطری که متوجه آنان شود، مسئولیت آن بر عهده خود افراد است.

حضور صدها داعشی در مناطق صحرایی عراق

در همین راستا، «فرحان محمد الدلیمی» عضو شورای استاندار الانبار اعلام کرد که در مناطق بین صحراهای «الشامیه، نینوی و صلاح الدین» صدها عنصر داعشی حضور دارند.

الدیلمی به پایگاه خبری المعلومه گفت که این اطلاعات را از دامداران حاضر در این مناطق کسب کرده و در واقع عناصر داعش خطر زیادی برای گروههای نظامی این مناطق هستند.

وی تصریح کرد که هسته‌های پنهان داعش همچنان در نزدیکی نوار مرزی عراق با عربستان، سوریه و اردن حضور دارند؛ زیرا این مناطق، صعب‌العبور است و نیروهای امنیتی نیز تا به امروز وارد آن نشده‌اند.

عضو شورای استاندار الانبار با تأکید بر لزوم حرکت به سمت این مناطق به ویژه «شرق الطویل، ابو قفل و المالحة» اعلام کرد که اهمیت این مناطق این است که الانبار را به استان‌های نینوی و صلاح الدین وصل می‌کند.

الدیلمی در پایان از دولت مرکزی عراق خواست که همه مناطق صحرایی این کشور را پاکسازی و عناصر داعش را بازداشت کند؛ زیرا حضور تروریست‌ها در این مناطق، خطر بزرگی برای غیر نظامیان به شمار می‌رود.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها