امشب روی آنتن شبکه العالم؛

پخش مستند شانزدهمین سالگرد تاسیس شبکه بین المللی العالم + فیلم

دوشنبه 13 اسفند 1397 - 17:41

گروه مستند شبکه العالم در برنامه ای تاریخ شانزده ساله این شبکه را روایت می کند.

العالم - ایران

مستند «16 عاماً علی انطلاق العالم» به تهیه کنندگی محمد معین مقامی امشب -- سه شنبه 14 اسفند -- ساعت 21 پخش می شود، این مستند 16 سال فعالیت شبکه بین المللی العالم را روایت خواهد کرد.

اطلاع رسانی سریع و شفاف از رویدادها و تحولات سیاسی جهان و نیز اتخاذ سیاست رسانه ای فعال در برابر جریانات یکسویه امپریالیزم خبری غرب از مهمترین اهداف راه اندازی این شبكه‌ي بين‌المللي است. فعالیت شبکه العالم در سه بخش خبری، تولیدی و سایت آن قابل تفکیک است.

شبکه العالم با یک اتاق خبر پیشرفته و دیجیتال، با فعالیت نزدیک به 60 خبرنگار و دارا بودن 4 دفتر رسمی در تهران، بیروت، بغداد و دمشق و چند دفتر غیر رسمی در 20 نقطه جهان از جمله قدس اشغالی، رام الله ، غزه، صنعاء، توکیو، لندن و بروکسل مهم ترین رویدادهای و وقایع خبری را در 50 بخش خبری مشروح و کوتاه در شبانه روز همراه با تحلیل و گزارش به اطلاع بینندگان خود می رساند.

وبگاه شبکه العالم در آبان ماه سال 1382 شمسی تاسیس و راه اندازی گردیده است. شبکه العالم از طریق وب سایتهای خود به زبانهای عربی و فارسی و حضور جدی در شبکه های اجتماعی مانند فیس بوک، تویتر، یوتیوب و....با مخاطبان خود ارتباط مناسب و مطلوبی برقرار کرده است.

از برنامه های تولیدی شاخص این شبکه می توان به مع الحدث، صباح جدید، حدیث البحرین، المشهد الیمنی، البوصله ،نقطه تواصل، انقلاب الصوره، نوافذ، من طهران، وثائقی، من وحی الثوره، المغاربیه، هاشتاغ، قلم رصاص، ضیف الحوار، محطاط عراقیه، حکایات مدینه، العین الاسرائیلیه، غیاهب الکیان، سیگنال، العالم انلاین، مراصلون و استودیو بیروت اشاره کرد. بدون در نظر گرفتن بازپخش بیش از 4 ساعت آنتن شبکه العالم در شبانه روز به برنامه های تولیدی آن اختصاص دارد.

شبكه‌ي بين‌المللي العالم در فوریه 2003 میلادی (اسفند ماه 1381 هجری شمسی) همزمان با تجاوز نیروهای آمریکایی و انگلیسی به کشور عراق فعالیت خود را به زبان عربی با شعار "العالم بین یدیک" آغاز کرده است.

پربیننده ترین خبرها