دیدار سفرای کشورهای مختلف با وزیر دفاع لبنان

دیدار سفرای کشورهای مختلف با وزیر دفاع لبنان
سه شنبه 14 اسفند 1397 - 11:28

سفرای چند کشور از جمله سفیر ایران در لبنان با وزیر دفاع این کشور دیدار و درباره موضوعات مختلف بویژه نظامی بحث و تبادل‌نظر کردند.

العالم - لبنان

دوشنبه (دیروز) تعدادی از سفرای کشورهای مختلف در لبنان با «الیاس بوصعب» وزیر دفاع این کشور دیدار کردند.

بر اساس گزارش «لبنان‌دیبیت»، در دیدار «سید محمد جلال فیروزنیا» سفیر ایران با بوصعب درباره اوضاع لبنان و منطقه بحث و تبادل‌نظر شد.

فیروزنیا از آمادگی ایران برای همکاری با لبنان در تمامی زمینه‌ها - هر زمینه‌ای که دولت لبنان مناسب بداند- خبر داد؛ بوصعب از پیشنهاد ایران استقبال کرد و گفت، قصد دارد امکان تقویت راه‌های همکاری در راستای منافع دو کشور و ادامه دیدارها در تمامی سطوح را بررسی کند.

دیروز خانم «لنه لیند» سفیر نروژ در لبنان نیز با وزیر دفاع این کشور دیدار کرد و دو طرف درباره پیوستن لبنان به «پیمان منع مین» صحبت کردند و بوصعب از موافقت وزارت دفاع با امضای این معاهده خبر داد. ای دیگر موضوعات این دیدار بررسی اوضاع در جنوب لبنان و مرزهای شرقی لبنان بود.

«میشائیلا فرنکووا»Michaela Fronkova)) سفیر چک در لبنان طی دیدار با بوصعب، سمت جدید وی را تبریک گفت و در ادامه درباره توافقنامه همکاری نظامی میان جمهوری چک و لبنان صحبت شد.

سفیر چین در لبنان «کتچان وانگ» هم در دیدار با وزیر دفاع از قصد چین برای ادامه حمایت از ارتش لبنان و کار در راستای تأیید کمک‌های مالی به این نهاد (ارتش لبنان) خبر داد و بوصعب نیز روابط راهبردی متمایز میان دو کشور را ستود و افزود، امیدوار است موضوع کمک‌ها هر چه زودتر عملی شود.

دولت جدید لبنان پس از حدود نُه ماه انتظار سرانجام یازدهم بهمن تشکیل شد و بوصعب به جای «یعقوب الصراف» وزارت دفاع را در اختیار گرفت.

پربیننده ترین خبرها