دختر ۲۱ ساله، «جوان‌ترین میلیاردر» جهان شد

دختر ۲۱ ساله، «جوان‌ترین میلیاردر» جهان شد
چهارشنبه 15 اسفند 1397 - 07:59

نشریه فوربز گزارش سالانه خود را از وضع میلیاردرهای جهان منتشر کرد.

العالم - آمریکا

به گزارش شبکه خبری العالم به نقل از فوربز در سال ۲۰۱۹، کایلی جِنِر، دختر ۲۱ ساله آمریکایی که ارزش دارایی‌های او به یک میلیارد دلار رسیده، رکورد جوانترین میلیارد جهان را شکست.

پیش از کایلی جنر، مارک زاکربرگ مدیرعامل فیس‌بوک در ۲۳ سالگی رکورددار جوانترین میلیاردر جهان بود.

پس از کایلی، آلکساندرا آندرسون، میلیاردر خودساخته دنیای مد، برنامه‌های تلویزیونی و رسانه‌های اجتماعی که صفحه اینستاگرامش ۱۲۸ میلیون دنبال‌کننده دارد تنها با یک سال اختلاف جایگاه دوم را در اختیار دارد.

اما ارزش دارایی‌های آلکساندرا آندرسون ۱.۴ میلیارد دلار است و این دارایی نیز ارثیه پدری است.

کاترینا آندرسون، خواهر او نیز با ۲۳ سال، سومین میلیاردر جوان جهان است که به همان اندازه ارث از پدر دریافت کرده است.

نکته مهم در گزارش فوربز، شمار میلیاردرهای زن جهان است که طی یک دهه گذشته از ۹۱ نفر به ۲۴۳ نفر افزایش یافته است. البته تنها یک چهارم این زنان مانند کایلی میلیاردر خودساخته هستند و بقیه با ارث یا روش‌های دیگری به ثروت رسیده‌اند.

بنا بر این گزارش، برای دومین سال متوالی، هم شمار میلیاردرهای جهان، و هم ثروت آنها کاهش یافته است که نشان می‌دهد حتی ثروتمندترین افراد نیز از تلاطم‌های اقتصادی و وضع ضعیف بازارهای سهام مصونیت ندارند.

شمار میلیاردرهای جهان ۵۵ نفر کاهش یافته و به ۲۱۵۳ نفر رسیده است. ۴۶ درصد از ابرثروتمندان جهان با کاهش نسبی دارایی مواجه شده‌اند. در کل دارایی میلیاردرهای جهان در سال جاری میلادی به ۸.۷ تریلیون دلار رسیده که نسبت به سال گذشته ۴۰۰ میلیارد دلار کاهش نشان می‌دهد.

در این میان بیشترین لطمه به میلیاردرهای شرق آسیا وارد شده است. شمار میلیاردرهای چین ۴۹ نفر نسبت به سال گذشته کاهش یافته است. تنها وضعیت برزیل و آمریکا بهتر شده، بطوری که شمار میلیاردرهای آمریکا به ۶۰۷ نفر رسیده که ۱۴ نفر آنها در فهرست ۲۰ ثروتمند بزرگ جهان هستند.

برای دومین سال متوالی جف بزوس، مدیر عامل شرکت آمازون، با ۱۳۱ میلیارد دلار دارایی «ثروتمندترین» فرد جهان شده است. پیشتر بیل گیتس، مدیر عامل مایکروسافت ثروتمندترین فرد جهان بود.

این گزارش می‌افزاید اگرچه شمار کلی میلیاردرهای جهان کاهش یافته، اما طی سال جاری ۱۹۵ میلیاردر برای اولین بار وارد این فهرست شده‌اند.

فوربز همچنین به دارایی‌های دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا نیز پرداخته و ارزش خالص دارایی‌های وی را کمی بیش از ۳ میلیارد دلار برآورد کرده است که نسبت به سال گذشته تغییری نیافته، اما در مقایسه با سال ۲۰۱۶ حدود یک سوم کاهش یافته است.

پربیننده ترین خبرها