وزیر دفاع ترکیه و نماینده ویژه آمریکا در امور سوریه دیدار کردند

وزیر دفاع ترکیه و نماینده ویژه آمریکا در امور سوریه دیدار کردند
چهارشنبه 15 اسفند 1397 - 08:15

"خلوصی آکار" وزیر دفاع ترکیه و"جیمز جفری" نماینده ویژه آمریکا در امور سوریه دیدار و درباره تحولات اخیر شمال سوریه از جمله عملکرد ترکیه در شهر «منبج» استان حلب گفت وگو کردند.

العالم - ترکیه

به گزارش شبکه خبری "ای تی آر تی" ترکیه، آکار در این دیدار که در آنکارا برگزار شد، بر انتظار آنکارا در خصوص عدم حضور عناصر گروه مسلح موسوم به " پ.‌ک.‌ک" در منطقه امن شرق فرات و تأمین امنیت آن از سوی ترکیه تأکید کرد.

وزیر دفاع ترکیه افزود: ما مسأله‌ای با برادران کرد و عرب خود نداریم و هدف اصلی ما نابودی داعش است.

مولود چاووش اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه پیشتر از توافق کشورش با آمریکا در خصوص اخراج نیروهای گروه مسلح موسوم به یگان های مدافع خلق سوریه (ی.پ.گ) از منبج و خلع سلاح این تشکیلات و ورود ارتش ترکیه به منبج خبر داده بود.

بر اساس توافق بین ترکیه و آمریکا، مقرر شده است که نیروهای دو گروه "پ.ک.ک" و "ی.پ.گ" از منطقه خارج شوند و امنیت شهر منبج سوریه به صورت مشترک توسط ترکیه و آمریکا تامین شود.

چاووش اوغلو در تشریح توافق ترکیه و آمریکا در زمینه اداره شهر منبج سوریه و نقشه راه تدوین شده دو کشور در این زمینه گفت: بر اساس توافق انجام شده، نیروهای "ی.پ.گ" از منبج به شرق فرات عقب نشینی می کنند و در پایان روند عقب‌نشینی، این گروه توسط آمریکا به طور کامل خلع سلاح خواهد شد.

پربیننده ترین خبرها