المانیتور گزارش داد:

منافقین گزینه ترامپ برای آینده ایران

منافقین گزینه ترامپ برای آینده ایران
چهارشنبه 15 اسفند 1397 - 23:00

یک رسانه آمریکایی گزارش داده دولت این کشور در راستای سیاست‌های ضدایرانی خود روی گروهک منافقین حساب باز کرده است.

العالم - آمریکا

یک رسانه آمریکایی گزارش داده دولت این کشور بر خلاف گذشته، گروهک «مجاهدین خلق» (منافقین) را یکی از گزینه‌های خود برای جایگزینی نظام حاکم ایران می‌داند.

گروهک تروریستی منافقین که در سال ۲۰۱۲ بعد از لابی‌گری‌های گسترده از لیست تروریستی وزارت خارجه آمریکا خارج شد، طبق اذعان نظرسنجی‌های دولت آمریکا از هیچ حمایتی در جامعه ایران برخوردار نیست. تروریست‌های منافقین در جریان جنگ تحمیلی عراق علیه ایران، از صدام، دیکتاتور عراق حمایت کردند.

پایگاه المانیتور در گزارشی روز چهارشنبه مدعی شده دولت «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا اکنون این موضوع را که به «مجاهدین خلق» (منافقین) به عنوان گزینه‌ای برای جایگزینی نظام ایران می‌نگرد را رد نمی‌کند.

مقام‌های دولت دونالد ترامپ، از جمله «جان بولتون»، مشاور امنیت ملی کاخ سفید و «رودی جولیانی»، وکیل شخصی ترامپ ده‌ها هزار دلار از تروریست‌های منافقین برای سخنرانی در همایش‌های آنها پول گرفته‌اند.

وزارت خارجه آمریکا در موضع‌گیری‌های قبلی خود تصریح کرده بود که به گروهک منافقین به عنوان جایگزینی برای نظام سیاسی ایران نمی‌نگرد. المانیتور می‌گوید دولت آمریکا قبل از همایش ورشو که ماه گذشته برگزار شد، این سیاست را تغییر داده است.

یک سخنگوی وزارت خارجه آمریکا ماه سپتامبر به دویچه‌وله فارسی گفت: «ما در گذشته گفته‌ایم و حالا هم می‌گوییم مجاهدین خلق هیچ جایگاهی در میان مردم ایران ندارد.»

المانیتور نوشته، علی‌رغم این، یک سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در مصاحبه‌ای جدید این موضوع را که واشنگتن اکنون گروهک «مجاهدین خلق» (منافقین) را جزو گزینه‌های مقبول برای حکومت بر ایران می‌داند، رد نکرده است.

این سخنگو که اشاره‌ای به نامش نشده گفته است: «ما از مردم ایران حمایت می‌کنیم. فرصت‌های متعددی برای تعامل با طیف وسیعی از دیاسپورا (جوامع دور از وطن) ایران داشته‌ایم تا نظرات مختلف آنها درباره آینده ایران را بشنویم.»

پربیننده ترین خبرها