آخرین آمار قربانیان حمله داعش به نیروهای الحشد الشعبی در منطقه مخمور + واکنش حشدالشعبی

آخرین آمار قربانیان حمله داعش به نیروهای الحشد الشعبی در منطقه مخمور + واکنش حشدالشعبی
پنج‌شنبه 16 اسفند 1397 - 11:31

ستاد اطلاع رسانی امنیتی عراق اعلام کرد آمار قربانیان الحشد الشعبی عراق که در حمله گروه تروریستی داعش به منطقه مخمور کشته یا مجروح شده اند، به 37 نفر رسیده است.

العالم - عراق

ستاد اطلاع رسانی امنیتی عراق امروز 7 مارس با صدور بیانیه ای اعلام کرد: در حمله تروریست های زبون به مقر نیروهای الحشد الشعبی در جاده مخمور – موصل که بدون اسلحه در حال بازگشت بودند، 6 نفر به شهادت رسیده و 31 نفر مجروح شدند.

در این بیانیه آمده است: نیروهای امنیتی با پشتیبانی نیروی هوایی ارتش اقدام به تعقیب تروریست های مهاجم در منطقه مخمور کردند، این تعقیب همچنان ادامه دارد.

نیروهای الحشد در حال بازگشت از موصل بودند که نیروهای مهاجم با نیروهای پشتیبانی که همراه نیروهای الحشد بودند، حدود یک ساعت درگیر شدند و سپس به آنان تجهیزات رسید و توانستند از این منطقه خارج شوند.

بر اساس این بیانیه، در جریان این حمله «شش نفر از نیروهای الحشد شهید و شمار دیگری نیز زخمی شدند»، ولی وضعیت افراد زخمی مساعد است.

الحشد اعلام کرد که چنین حملاتی باعث نخواهد شد که این سازمان و سرویس‌های امنیتی عراق دست از تعقیب عناصر تروریستی بردارند و «خاک عراق را از لوث و جنایات آنان پاک نکنند».

خبرهای رسیده از منطقه مخمور واقع در حد فاصل استان های اربیل و کرکوک دیشب حکایت از آن دارد که گروهی از نیروهای الحشد الشعبی با گرفتار شدن در کمین تروریست های داعش، کشته یا مجروح شدند.

یک منبع آگاه که نخواست نامش فاش شود گفت تروریست ها این کمین را در مسیر بازگشت نیروهای حشد ترکمانی از موصل در منطقه بین مخمور و الدبس در کرکوک نصب کرده بودند.

گفتنی است گروه تروریستی داعش هر از گاهی با کنترل بخش هایی از جاده منتهی به کرکوک، اقدام به حمله به مردم عادی و نیروهای امنیتی و الحشد الشعبی می کند.

پربیننده ترین خبرها