پیام «بوتفلیقه» به تظاهرات کنندگان الجزایری از تخت بیمارستان

پیام «بوتفلیقه» به تظاهرات کنندگان الجزایری از تخت بیمارستان
پنج‌شنبه 16 اسفند 1397 - 18:46

رئیس جمهوری الجزایر که برای مداوا در یکی از بیمارستان‌های سوئیس بستری است، در پیامی به مخالفان خود، درباره تغییر مسیر تظاهرات مسالمت‌آمیز به خشونت‌آمیز هشدار داد.

العالم - آفریقا

رئیس‌جمهور الجزایر روز پنجشنبه (۱۶ اسفند) از بیمارستانی در ژنو سوئیس پیام مکتوبی به مخالفان خود ارسال کرد.

«عبدالعزیز بوتفلیقه» رئیس جمهور ۸۲ ساله الجزایر که از دو هفته پیش در یکی از بیمارستان‌های پایتخت سوئیس به دلیل مشکلات جسمی بستری است در این پیام خود که کتبا برای این مخالفان فرستاده، درباره «نفوذ» گروه‌های «خیانت‌کار» داخلی یا خارجی به تظاهرات مسالمت‌آمیز مردم الجزایر هشدار داده است.

او هشدار داده نفوذ چنین گروه‌هایی چه‌بسا می‌تواند باعث ایجاد «فتنه» و «گسترش هرج و مرج» شده و کشور را به ورطه «بحران‌ها و حوادث» بکشاند.

بوتفلیقه به رغم کهولت و سکته مغزی در سال ۲۰۱۳ که باعث شده به ندرت در انظار عمومی ظاهر شود، دهم ماه فوریه (یک ماه پیش) اعلام کرد که می‌خواهد در دور پنجم انتخابات ریاست جمهوری الجزائر که قرار است ۱۸ آوریل برگزار شود، شرکت کند.

اعلام این خبر، از یک ماه پیش به موجی از اعتراض‌ها در این کشور آفریقایی دامن زد و از سه هفته پیش تاکنون این اعتراض‌ها به سمت برگزاری تظاهرات گسترده در شهرهای الجزایر از جمله «الجزیره»، پایتخت این کشور حرکت کرده است.«نه به پنجمین دوره»

به نوشته خبرگزاری «آناتولی» ترکیه، رئیس‌جمهور بیمار الجزائر در پیام مکتوب امروز خود که وزیر ارتباطات این کشور آن را قرائت کرد، گفته است: «از همان روزهای اول شاهد این بودیم که برخی از شهروندان ما از مرد و زن در نقاط مختلف کشور برای بیان نظرات خود به روش مسالمت آمیز [به خیابان‌ها] آمده‌اند. ما این مسئله باعث آرامش خاطر ما شد؛ چرا که این نشانه پختگی شهروندان ما از جمله جوانان ما است و نیز بیانگر وجود تکثرگرایی مردم‌سالارانه است که ما همواره برای آن، مبارزه کرده‌ایم».

این پیام بوتفلیقه بعد از فراخوان برگزاری راهپیمایی ۲۰ میلیونی طی فردا صادر شده است. معترضان الجزایری مخالف نامزدی وی در انتخابات ریاست‌جمهوری پیشرو هستند و از او خواسته‌اند از قدرت کناره‌گیری کند.

فارس

پربیننده ترین خبرها