از زندان های مخوف تا سرکوب تظاهرات؛ برده داری نوین امارات در یمن

از زندان های مخوف تا سرکوب تظاهرات؛ برده داری نوین امارات در یمن
پنج‌شنبه 16 اسفند 1397 - 22:35

"احمد القنع" وزیر مشاور امور مذاکرات دولت نجات ملی یمن اعلام کرد که امارات برای یمنی ها جز بدبختی به ارمغان نیاورده است.

العالم - یمن

القنع امروز پنجشنبه در مصاحبه با شبکه العالم گفت : آنچه در زندان های تحت کنترل امارات در عدن می گذرد، شبیه اتفاقاتی است که در دیگر مناطق تحت اشغال نیروهای اماراتی می گذرد.

القنع افزود : شهر عدن دچار ناامنی است و این چیز عادی است زیرا اشغالگران برای کشور تحت اشغال خوبی و خوشبختی به ارمغان نمی آورند. آنچه در عدن می گذرد، ناشی از وجود اشغالگران اماراتی و عربستانی است.

وزیر مشاور امور مذاکرات دولت نجات ملی یمن گفت: نیروهای اماراتی و عربستانی استان های جنوبی و شرقی یمن را اشغال کرده اند ولی مردم مناطق جنوبی یمن روزی قیام خواهند کرد زیرا مردمی نیستند که تن به اشغالگری بدهند.

القنع که از اهل جنوب یمن است، گفت : ما جنوبی ها در برابر اشغالگری خواهیم ایستاد. ما برای بیرون راندن اشغالگران دست به دست هم خواهیم داد و از مسئولان شورای سیاسی جنوب یمن که این روزها در قاهره جلساتی را برگزار می کنند، انتظار داریم که تصمیمی برای بیرون راندن اشغالگران بگیرند و با تجاوزگران مقابله کنند و اگر این اقدامات را انجام دهند، ما جنوبی ها اولین افرادی خواهیم بود که دست خود را به سوی آنها برای بیرون راندن اشغالگران دراز خواهیم کرد.

القنع درباره اوضاع امنیتی استان های جنوبی یمن هم گفت : اشغالگران از اولین روزی که پای خود را به مناطق جنوبی یمن گذاشتند، باعث و عامل ناآرامی و ناامنی بودند و امروز قیام واقعی در استان های المَهره، شبوه و عدن آغاز شده است و جوانانی که در این استان ها خصوصاً عدن به پا خاسته اند، وابسته به هیچ حزب و جریان سیاسی و غیره نیستند بلکه می خواهند به ناآرامی های استان های خود که تحت اشغال نیروهای اماراتی است، پایان دهند.

پربیننده ترین خبرها