مقام فلسطینی گفت وگو با دولت آمریکا را رد کرد

مقام فلسطینی گفت وگو با دولت آمریکا را رد کرد
جمعه 17 اسفند 1397 - 07:53

«نبیل ابو ردینه» سخنگوی رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین روز پنجشنبه گفت که مقام های فلسطینی با دولت آمریکا تا زمانی که واشنگتن از مواضع خود درقبال قدس، موضوع آوارگان و شهرک سازی عقب نشینی نکند، ارتباط برقرار نخواهند کرد.

العالم - فلسطین اشغالی

ابو ردینه طی سخنانی در رام الله گفت: بار دیگر تاکید می کنیم تا زمانی که دولت ترامپ از مواضع خود در قبال مساله فلسطین عقب نشینی نکند هیچ گفت و گویی با دولت آمریکا انجام نخواهیم داد.

وی افزود: دولت دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا به صورت کامل از اشغالگری رژیم صهیونیستی جانبداری می کند.
سخنگوی محمود عباس گفت: همه شواهد حاکی از آن است که قدم در مرحله سختی گذاشته ایم و با کسانی که تلاش می کنند تا مساله فلسطین را از بین ببرند مقابله می کنیم.

ابو ردینه اضافه کرد: اما ما ایستاده ایم و هرگز از خواسته های خود و اصول خود عقب نشینی نخواهیم کرد.

سخنگوی رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در ادامه گفت: خط های قرمزی وجود دارد که هیچ کس نمی تواند از آن ها عبور کند و آن هم قدس پایتخت کشور فلسطین است.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا 15 آذرماه 96 با به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی، دستور انتقال سفارت کشورش به این شهر را صادر کرد.

به دنبال این تصمیم ترامپ که با مخالفت جهانی همراه بود، سفارت آمریکا در فلسطین اشغالی اردیبهشت ماه 97 از تل آویو به قدس منتقل شد.

به رسمیت شناخته شدن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی در نشستی در شورای امنیت سازمان ملل متحد، به رأی گذاشته شد که در جریان آن تمامی اعضا به جز آمریکا، این اقدام تل آویو را محکوم کردند اما قطعنامه مربوطه با رأی مخالف واشنگتن وتو شد.

پس از آن، مجمع عمومی سازمان ملل متحد با اکثریت قاطع آراء به محکومیت تصمیم انتقال سفارت آمریکا در فلسطین اشغالی از تل آویو به قدس رأی داد.

پربیننده ترین خبرها