دیدار قریب‌الوقوع وزرای خارجه روسیه و ترکیه در آنکارا

دیدار قریب‌الوقوع وزرای خارجه روسیه و ترکیه در آنکارا
شنبه 18 اسفند 1397 - 02:06

وزرای خارجه روسیه و ترکیه برای فراهم کردن مقدمات نشست شورای استراتژیک دو کشور در مسکو، هفته جاری در آنکارا دیدار می‌کنند.

العالم-اروپا

«مولود چاووش‌اوغلو» وزیر خارجه ترکیه و «سرگئی لاوروف» همتای روسی او هفته جاری برای گفت‌وگو درباره پاره‌ای از مسائل دوجانبه و منطقه‌ای در مسکو دیدار می‌کنند.

«ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه با اعلام این خبر گفت این دو قرار است مقدمات برای نشست گروه استراتژیک برنامه‌ریزی مشترک ترکیه-روسیه، که ماه آوریل 2019 در مسکو برگزار می‌شوند، فراهم کنند.

به نوشته روزنامه «حریّت» چاووش‌اوغلو و لاوروف همچنین گفت‌وگو مفصلی درباره مسائل مختلف منطقه‌ای از جمله بحران سوریه خواهند داشت.

زاخارووا همچنین توضیح داد که ارتش‌های ترکیه و روسیه به همکاری فعالانه جهت محقق کردن توافق سوچی حول منطقه ادلب در سوریه، ادامه می‌دهند و مسکو امیدوار است که این توافق به‌صورت کامل اجرا شود.

وی درباره بحران انسانی در اردوگاه «الرکبان» نیز گفت که تنها راه پایان دادن به آن، برچیدن این اردوگاه است.

پیشتر وزیر خارجه روسیه با انتقاد از اجرایی نشدن کامل توافق سوچی، گفته بود: «اجرای توافقی که بین روسیه و ترکیه در زمینه ثبات شرایط در منطقه ادلب به دست آمده است و به ویژه مربوط به منطقه امن و خروج تمامی افراد افراط‌گرا و تسلیحات سنگین از منطقه می‌شود، به صورت کامل اجرا نشده است

پربیننده ترین خبرها