در اعتراض به نقض حقوق زنان در عربستان؛

تجمع مردم فرانسه مقابل سفارت آل سعود

شنبه 18 اسفند 1397 - 16:56

مردم فرانسه در شهر پاریس در روز جهانی زن برای افشای نقض حقوق فعالان زن زندانی در زندانهای آل سعود در برابر سفارت عربستان سعودی در این شهر تحصن اعتراضی برگزار کردند.

العالماروپا

در این تحصن که توسط سازمان عفو بین المللی برگزار شد، متحصنین خواستار آزادی فعالان زنی شدند که ظالمانه در عربستان بازداشت شده اند و تاکید کردند که این اشخاص، شکنجه می شوند و حقوقشان نقض شده است.

آنان همبستگی شان را با لجین الهذلول، عزیزه الیوسف و ایمان النفجان زندانیان زن سعودی اعلام کردند و پلاکاردهایی با خود داشتند که در آن محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی به زندانی کردن شمار زیادی از فعالان زن سعودی متهم شده است.

کاتیا رووکس فعال زن فرانسوی که در این تحصن اعتراضی شرکت کرده بود، گفت که این یک اقدام نمادین در روز جهانی حقوق زنان است، ما این زنان را انتخاب کردیم به این دلیل که زنان عربستان سعودی قربانی شکنجه و تبعیض در تمام سطوح زندگی هستند، محمد بن سلمان ممنوعیت رانندگی زنان را لغو کرد اما یک ماه قبل از این تصمیم شمار زیادی از فعالان زن مدافع حقوق زنان را به زندان انداخت.

سازمان "آمریکاییان برای دموکراسی و حوق بشر" نیز تحصنی برای همبستگی با زندانیان زن و مرد در بحرین، در برابر دفتر سازمان ملل متحد، در ژنو، برگزار کرد.

در حاشیه فعالیتهای چهلمین دوره شورای حقوق بشر و همزمان با روز جهانی زن، زنان از ملیتهای مختلف، نقض حقوق بشر در بحرین را محکوم کرده و آزادی فعالان و معارضین در زندانها به ویژه فعالان زن را خواستار شدند.

پربیننده ترین خبرها