سفر رئیس «شاباک» به اردن برای بررسی موضوع مصلای «باب‌الرحمه»

سفر رئیس «شاباک» به اردن برای بررسی موضوع مصلای «باب‌الرحمه»
شنبه 18 اسفند 1397 - 18:24

رئیس سازمان امنیت داخلی رژیم صهیونیستی (شاباک) با هدف متقاعد کردن مقامات اردن به تعطیلی مجدد مصلای «باب الرحمه» به امان پایتخت اردن سفر کرد.

العالم _ فلسطین اشغالی

«نداف ارگمان» رئیس شاباک دیشب در سفری به پایتخت اردن با مقامات این کشور دیدار و درباره حوادث اخیر مسجدالاقصی و تصمیم دادگاه رژیم صهیونیستی مبنی بر ممانعت از اقامه نماز فلسطینیان در مصلای باب‌الرحمه گفت‌وگو کرد.

وبگاه اردنی «عمون» به نقل از روزنامه صهیونیستی «اسرائیل هیوم» گزارش داد که ارگمان دیشب طی سفری به امان، با مسئولان دستگاه اطلاعاتی اردن دیدار کرد تا آنها را به تعطیلی مصلای باب‌الرحمه متقاعد کند.

به نوشته این روزنامه، رژیم صهیونیستی به مقامات اردن پیشنهاد داد که با تعطیلی باب‌الرحمه موافقت کنند و در ازای آن به اردن اجازه بازسازی این مصلا داده می‌شود و حال‌ آنکه پیش از این رژیم صهیونیستی بازسازی این مصلا را به نظارت اداره آثار باستانی این رژیم بر روند بازسازی مشروط کرده بود.

بر اساس این گزارش، بحران به وجود آمده در باب‌الرحمه، خطرناک‌ترین بحرانی است که از سال ۲۰۱۷ به دنبال تصمیم رژیم صهیونیستی برای نصب دروازه‌های الکترونیک در ورودی‌های مسجدالاقصی، به وجود آمده است و از دیدگاه این رژیم، اردن می‌تواند به عنوان مسئول اوقاف اسلامی قدس به حل این بحران کمک کند.

با وجود سفر ارگمان به اردن اما شورای امنیت قومی رژیم صهیونیستی در دفتر نخست‌وزیر این رژیم مسئول مدیریت تماس‌ها با اردن را بر عهده دارد.

مسجدالاقصی اخیرا به دلیل اتفاقاتی که در «باب الرحمه» (از ورودی های این مسجد در بخش شرقی) رخ داد، متشنج شد و فلسطینی‌ها موفق شدند پس از 16 سال وارد مصلای «باب‌الرحمه» شوند. باب‌الرحمه در بخش شرقی مسجدالاقصی از سال 2003 تا کنون بسته بوده است.

پربیننده ترین خبرها