افشای جزییاتی از معامله ترامپ؛ قدس و الاقصی متعلق به اسراییل است!

افشای جزییاتی از معامله ترامپ؛ قدس و الاقصی متعلق به اسراییل است!
شنبه 18 اسفند 1397 - 22:27

روزنامه اسراییلی "یسراییل هیوم" جزییاتی از معامله ترامپ را درباره آینده شهر قدس، اعطای حاکمیت بر قدس به ویژه بخش قدیمی آن و مسجدالاقصی به رژیم اسراییل و حمایت آشکار آمریکا از اسراییل جهت نقض حقوق فلسطینیان را افشا کرد.

العالمفلسطین اشغالی

بر اساس این طرح، حاکمیت بر شهر قدس و محله های اصلی آن به اسراییل واگذار می شود که شامل شهرک های یهودی نشینی نیز خواهد بود که در اراضی اشغال شده فلسطینی در جنگ 1967 بنا شده و 220 هزار صهیونیست در آن ساکن هستند.

بر اساس این تقسیم بندی، اسراییل حاکیمتش را بر عمده شهر قدس به ویژه بخش قدیمی آن، منطقه مسجد الاقصی و اطراف آن ، بخش هایی از سلوان، جبل الزیتون، وادی الجوز، الشیخ جراح و جبل المشارف حفظ می کند.

این نوع تقسیم بندی، نشانه ای از سخاوت بسیار زیاد ترامپ رییس جمهور آمریکا نسبت به رژیم اسراییل در مقایسه با طرحهای "بیل کلینتون" رییس جمهور اسبق آمریکا یا حتی طرحهای ارائه شده توسط کاندولیزا رایس وزیر خارجه اسبق آمریکا در کنفرانس آناپولیس در سال 2007 است.

کلینتون قصد داشت محله های شرق قدس و بخش قدیمی این شهر حداقل تحت حاکمیت طرف فلسطینی باشد اما هدف ترامپ آن است که حاکمیت مطلق به شهر قدس و مسجدالاقصی به رژیم اسراییل واگذار شود.

بر اساس معامله ترامپ، حاکمیت بر دیوار ندبه یا دیوار براق در قدس مطلقا در اختیار رژیم اسراییل خواهد بود.

این بخشی از مفاد معامله ترامپ درباره آینده قدس و واگذاری شبه کامل این شهر و مقدسات آن به رژیم اسراییل است اما برغم آن تل آویو حتی این میزان سخاوت آمریکا برایش کفایت نمی کند چرا که با اتکا به روند شتابان عادی سازی رابطه رژیم های عربی با اسراییل، در تلاش است که فلسطینیان را به امتیازدهی بیشتر تا حد تسلیم کامل و مطلق شهر قدس و مقدسات آن و حتی، تمام فلسطین به اسراییل، وادار کند.

پربیننده ترین خبرها