شیخ عیسی قاسم در قم:

طلاب و روحانیون باید در مسیر امام خمینی(ره) و امام خامنه ای گام بردارند

يکشنبه 19 اسفند 1397 - 11:29

رهبر شیعیان بحرین گفت: طلاب و روحانیون را به دو موضوع توصیه می‌کنم که در ابتدا باید روش رهبر انقلاب اسلامی ایران امام خمینی (ره) و جانشین ایشان امام خامنه ای را پیش بگیرند.

العالم - بحرین

آیت الله شیخ عیسی قاسم شامگاه شنبه در آئین تکریمی که برای ایشان در سالن جلسات جامعه مدرسین حوزه علمیه برگزار شد، اظهار داشت: طلاب وروحانیون را به دو موضوع توصیه می‌کنم که در ابتدا باید روش رهبر انقلاب اسلامی ایران امام خمینی (ره) و جانشین ایشان امام خامنه ای راپیش بگیرند.

وی با اشاره به ارزش و اهمیت حرکت در مسیر رضای الهی افزود: در این مسیر باید به خودسازی بپردازید و رهبری اخلاقی امت اسلام را به عهده بگیرید.

رهبر شیعیان بحرین بیان کرد: موضوعی که انسان را می‌تواند نجات دهد پیروی راه انبیای الهی و قرآن کریم و اهل بیت (ع) است، خودسازی جامعه با حرکت در مسیر اهل بیت (ع) انجام می‌پذیرد و در این زمینه روحانیت وظیفه و رسالت مهمی را بر عهده دارد.

شیخ عیسی قاسم تصریح کرد: روحانیون دارای جایگاه بسیار بالایی هستند، وظیفه عالمان دینی آباد کردن زمین است و عمران کردن زمین فقط احداث ساختمان نیست بلکه باید ساختن انسان‌ها مورد توجه باشد.

وی افزود: علمای دینی باید همه کارهای خود را برای رضای خدا انجام دهند و نصر و یاری الهی شامل حال افرادی می‌شود که در مسیر رضای الهی گام بردارند.

رهبر شیعیان بحرین بیان کرد: حوزه علمیه وظیفه دارد مردم را در مسیر رضایت الهی هدایت کند و اگر حوزه علمیه تضعیف شود دین ضعیف می‌شود و تقویت حوزه‌های علمیه سبب تقویت دین می‌شود.

شیخ عیسی قاسم خاطرنشان کرد: استاد و شاگرد باید مخلص باشند، استاد مخلص کسی است که شاگردان خود را در مسیر حق هدایت کند و شاگرد مخلص کسی است که شرافت و کرامت را از خدا بخواهد و تنها چشم به یاری الهی داشته باشد.

تسنیم

پربیننده ترین خبرها