گفت‌وگوی تلفنی رؤسای جمهور فرانسه و مصر درباره اوضاع لیبی

گفت‌وگوی تلفنی رؤسای جمهور فرانسه و مصر درباره اوضاع لیبی
يکشنبه 19 اسفند 1397 - 14:33

رئیس‌جمهور فرانسه در تماس تلفنی با همتای مصری خود راهکارهای حل‌وفصل بحران لیبی را بررسی کرد.

العالم - اروپا

«بسام راضی» سخنگوی ریاست‌جمهوری مصر اعلام کرد که «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه در تماس تلفنی با «عبدالفتاح السیسی» همتای مصری خود، برگزاری موفق نخستین اجلاس عربی-اروپایی در شرم‌الشیخ را به وی تبریک گفت.

دو طرف در این تماس تلفنی به بررسی دیدگاه‌ خود درباره مسائل دارای اهتمام مشترک از جمله پرونده لیبی پرداخته و السیسی بر ضرورت دستیابی به راهکار سیاسی فراگیر تحت حمایت سازمان ملل تأکید کرد و گفت که اجرای توافقنامه سیاسی لیبی به منظور حفظ یکپارچگی لیبی، احیای نقش سازمان‌های دولتی آن از جمله ارتش ملی و فراهم کردن شرایط مناسب برای برگزاری انتخابات با هدف تحقق ثبات و امنیت در لیبی، ضروری است.

بنابر گزارش وبگاه «الیوم السابع»، ماکرون و السیسی در این تماس تلفنی همچنین افق‌های همکاری و هماهنگی مشترک بین دو کشور در سطح آفریقا را بررسی کردند به ویژه اینکه مصر ریاست دوره‌ای اتحادیه آفریقا را بر عهده دارد.

ماکرون از السیسی برای شرکت در اجلاس گروه هفت کشور بزرگ صنعتی که قرار است در فرانسه برگزار شود، دعوت کرد.

السیسی نیز به نوبه خود بر اهمیت روابط با فرانسه و علاقه‌مندی بر استمرار همکاری‌های دو کشور در تمامی زمینه‌ها و رایزنی دو طرف در مسائل مختلف منطقه‌ای و بین‌المللی و در رأس آن بحران‌های منطقه تأکید کرد.

رؤسای جمهور دو کشور همچنین روابط فرهنگی دوجانبه را بررسی کردند.

فارس

پربیننده ترین خبرها