روزنامه اسپانیایی مطرح کرد؛

احتمال دخالت آمریکا در حمله به سفارت کره شمالی در مادرید

احتمال دخالت آمریکا در حمله به سفارت کره شمالی در مادرید
يکشنبه 19 اسفند 1397 - 22:38

یک روزنامه اسپانیایی از امکان دست داشتن دستگاه‌های اطلاعاتی آمریکا در حمله چندی قبل به سفارت کره شمالی در مادرید خبر داد.

العالم - اروپا

یک رسانه اسپانیایی یکشنبه مدعی دست داشتن احتمالی دستگاه‌های اطلاعاتی آمریکا در ماجرای حمله چندی قبل به سفارت کره شمالی در «مادرید» پایتخت اسپانیا شد.

خبرگزاری «اسپوتنیک» به نقل از روزنامه «ال کانفیدنشیال» نوشت: در حالی‌که پلیس و واحد اطلاعات خارجی مرکز اطلاعات ملی اسپانیا در حال بررسی همه سناریوهای محتمل در این حادثه هستند، منابع مطلع به این روزنامه اسپانیایی گفتند که فرضیه وجود عملیات هماهنگ نهادهای اطلاعاتی آمریکا و همتایان خارجی آنها در این حادثه در حال قوت گرفتن است. شیوه حمله به سفارت کره شمالی در مادرید نیز شبیه روش کاری دستگاه‌های اطلاعاتی کشورهای واقع در آمریکای شمالی و عملیات مخفیانه آن‌هاست.

کارمندان این سفارتخانه که حین حمله در این مکان بودند، به بازجویان گفتند که با توجه به تکلم کره‌ای برخی مهاجمان، شاید آن‌ها اهل کره جنوبی بودند.

رسانه‌های اسپانیایی 11 روز قبل گزارش کردند سفارت کره شمالی در مادرید هدف حمله مهاجمان ناشناس قرار گرفت.به نوشته وبگاه روزنامه «ال‌پاییس»، این خبر به صورت رسمی اعلام نشد، اما منابع مطلع گفتند که مهاجمان پس از ورود به سفارت کره شمالی، دست، پا و دهان کارکنان سفارت را بسته و رایانه‌های این ساختمان دیپلماتیک را گرفتند.

به نوشته خبرگزاری اسپوتنیک، سناریوی دیگر در این ماجرا دست داشتن دستگاه‌های اطلاعاتی کره شمالی در این ماجرا و رد پای سفیر سابق کره شمالی در مادرید است که سال 2017 عنصر نامطلوب شناخته و از اسپانیا اخراج شد.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها