در دیدار با روحانی؛

نخست وزیر عراق بر تقویت همکاری ها با ایران تاکید کرد

نخست وزیر عراق بر تقویت همکاری ها با ایران تاکید کرد
دوشنبه 20 اسفند 1397 - 19:13

عادل عبدالمهدی نخست وزیر عراق در دیدار دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران بر تقویت همکاری های میان دو کشور تاکید کرد.

العالم ـ آمریکا

بنابر گزارش دفتر نخست وزیری عراق، عبدالمهدی روز دوشنبه در دیدار دکتر روحانی و هیات بلندپایه سیاسی و اقتصادی همراه وی، ضمن خوشامدی گویی به آنان، ابراز امیدواری کرد که این سفر موجب تقویت روابط میان دو کشور و دو ملت همسایه در همه زمینه ها و همچنین در راستای امنیت، ثبات و توسعه برای همه ملت های منطقه باشد.
نخست وزیر عراق و رئیس جمهوری اسلامی ایران در این دیدار که با حضور وزیران و مسئولان حوزه های مختلف دو کشور برگزار شد، در خصوص همکاری در زمینه مبارزه با تروریسم، تقویت تلاش ها در جهت امنیت و ثبات، همکاری در زمینه های اقتصادی و تجارت، و بسیاری دیگر از موضوعات مورد علاقه مذاکره کردند.
همکاری در زمینه نفت، کشاورزی، بازسازی، سرمایه گذاری، بهداشت، حمل و نقل، ایجاد مناطق (مشترک) صنعتی و گذرگاه های مرزی از اهم محورهایی بود که در این مذاکرات به آن پرداخته شد.
ادامه گزارش دفتر نخست وزیری عراق حاکی است که در این دیدار وزیران و یا مقامات ارشد وزارتخانه های خارجه، کشور، صنعت، معدن و تجارت و رئیس کل بانک مرکزی ایران و ایرج مسجدی سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد حضور داشتند.
در طرف عراقی نیز وزرای نفت، امور خارجه، مسکن و شهرسازی، تجارت، صنعت و معدن، حمل و نقل و رئیس کل بانک مرکزی عراق و سفیر عراق در تهران در این مذاکرات حضور داشتند.
به گزارش ایرنا، دکتر حسن روحانی رییس جمهوری اسلامی ایران در سفری سه روزه امروز دوشنبه وارد بغداد شد و در قصر السلام (کاخ صلح) ریاست جمهوری عراق مورد استقبال رسمی «برهم صالح» همتای عراقی اش قرار گرفت.
در این سفر رسمی یک هیات عالی سیاسی و اقتصادی رییس جمهوری اسلامی ایران را همراهی می کنند.
انتظار می رود طی این سفر چند تفاهمنامه های همکاری مشترک بین دو کشور به امضا برسد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها