ابداع اسلام اماراتی برای پیشبرد اهداف حکام ابوظبی!

ابداع اسلام اماراتی برای پیشبرد اهداف حکام ابوظبی!
سه شنبه 21 اسفند 1397 - 13:08

یک استاد زن دانشگاهی در امارات به نام "موزه غباش" کتاب "صحیح بخاری" را "عقب افتاده" توصیف کرد.

العالم - جهان اسلام

غباش که رئیس مرکز فرهنگی "عوشه بنت حسین" است، در دومین کنفرانس "زن اماراتی" گفت : کشورهای عربی در بخش اجتماعی همچنان عقب مانده هستند زیرا هنوز به کتاب "صحیح بخاری" اعتقاد دارد.

به نوشتۀ روزنامه "وطن" که در آمریکا چاپ می شود؛ غباش در دومین کنفرانس زن اماراتی که نهیان بن مبارک آل نهیان وزیر مشاور امور فرهنگ دینی دولت امارات نیز در این کنفرانس حضور داشت، گفت : کتاب "عقب افتادۀ" صحیح بخاری از 1400 سال پیش تاکنون آزادی انسان را محدود کرده است.

چند روز پیش نیز یک مبلّغ اماراتی به نام "وسیم یوسف" (اردنی – فلسطینی تبار) گفته بود که اعتقادی به کتاب صحیح بخاری و دیگر کتب حدیثی ندارد و فقط به قرآن کریم اعتقاد دارد.

یک کاربر توئیتر به نام "بن ثالث" خطاب به غباش نوشت : ما به آنچه در کتاب صحیح بخاری آمده است، اعتقاد داریم همانگونه که معتقدیم تو و همدستانت و طرفداران مطالب مزخرفت نمی توانید اعتقادات ما را سست کنید و شما همچون حباب چند لحظه بیشتر دوام نخواهید آورد. افراد بسیاری قبل از شما چنین حرف هایی زدند ولی در زباله دان تاریخ افتادند و این دین (اسلام) با وجود یاوه گویی شما و دیگران، سربلند باقی خواهد ماند.

امارات می کوشد زیر نظر "محمد بن زاید" ولیعهد این کشور ورژن جدیدی از دین اسلام را که متناسب با سیاست های ابوظبی باشد، ارائه دهد. محمد بن سلمان ولیعهد سعودی هم چنین کاری می کند به نحوی که خودش را "ناجی عربستان از افراط گری" نامیده است و می گوید که می خواهد "اسلام میانه رو" را در عربستان پیاده کند و با همین هدف جشن های رقص و آواز به راه انداخته است.

این در حالیست که فرقۀ وهابیت تکفیری از سال 1902 که نظام سعودی تشکیل شد، حامی شرعی این نظام قبیله ای بوده است نظامی که از بیش از 100 سال پیش تاکنون چه جرایم و جنایات فجیعی که در مناطق مختلف جهان به روش های مختلف مرتکب نشده است.

پربیننده ترین خبرها