ضرب الاجل 72 ساعته ونزوئلا به دیپلمات‌های آمریکایی برای خروج از خاک این کشور

ضرب الاجل 72 ساعته ونزوئلا به دیپلمات‌های آمریکایی برای خروج از خاک این کشور
سه شنبه 21 اسفند 1397 - 19:15

کاراکاس اعلام کرد دیپلمات‌های آمریکایی 72 ساعت دیگر برای خروج از ونزوئلا مهلت دارند

العالم - آمریکا

کاراکاس مهلت تعیین شده برای خروج دیپلمات‌های آمریکایی از ونزوئلا را 72 ساعت دیگر تمدید کرده است.

وزارت امور خارجه ونزوئلا امروز (سه‌شنبه) اعلام کرد که کاراکاس به آمریکا 72 ساعت دیگر فرصت داده تا تمام دیپلمات‌های باقیمانده خود را از این کشور خارج کند.

بنا بر گزارش خبرگزاری «اسپوتنیک»، این بیانیه وزارت خارجه ونزوئلا در شرایطی منتشر شده که صبح امروز «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا اعلام کرد که طی هفته جاری همه اعضای سفارت آمریکا در ونزوئلا از این کشور خارج می‌شوند تا به گفته او واشنگتن برای اجرای مواضع مداخله‌جویانه خود در امور این کشور آمریکای لاتین، با «فشار و محدودیت» ناشی از حضور دیپلمات‌های خود مواجه نباشد.

در بیانیه وزارت خارجه ونزوئلا آمده است: «کاراکاس تصمیم گرفته تا اقامت نیروهای دیپلماتیک آمریکایی که همچنان در این کشور هستند را تمدید کند و دلیل آن نیز این است که دولت آمریکا باید در تاریخ 11 مارس 2019 میلادی (روز گذشته) تمام دیپلمات‌های باقیمانده خود را از خاک ونزوئلا خارج می‌کرد».

این بیانیه کوتاه در صفحه توئیتر وزیر خارجه ونزوئلا منتشر شده است. بر این اساس، آمریکا 72 ساعت دیگر فرصت دارد تا برای خارج کردن دیپلمات‌های خود از ونزوئلا اقدام کند.

بنا بر این گزارش، تعدادی از دیپلمات‌های آمریکایی با وجود تنش‌های بوجود آمده میان آمریکا و ونزوئلا و علیرغم تصمیم «نیکلاس مادورو» رئیس‌جمهور ونزوئلا مبنی بر قطع روابط دیپلماتیک با واشنگتن به دنبال به رسمیت شناختن «خوان گوایدو» به عنوان رئیس‌جمهور خودخوانده ونزوئلا، همچنان در خاک این کشور آمریکای لاتین باقی مانده‌اند.

پامپئو قبلا از اجرای درخواست کاراکاس مبنی بر خارج کردن دیپلمات های آمریکایی از ونزوئلا خودداری کرده بود و علت آن را نیز اینگونه عنوان کرده بود که مادورو صلاحیت حقوقی کافی برای غیرمطلوب خواندن دیپلمات های آمریکایی را ندارد، اما با اظهارات صبح امروز وزیر خارجه آمریکا ظاهرا واشنگتن به این نتیجه رسیده که زمان آن فرارسیده تا تمام نیروهای خود را از ونزوئلا خارج کند.

پیشتر برخی کشورها از قبیل کوبا و روسیه ضمن رد مواضع مداخله‌جویانه دولت آمریکا، درباره تبعات توسل احتمالی این کشور به مداخله نظامی در امور ونزوئلا هشدار داده‌اند.

فارس

پربیننده ترین خبرها