پاسخ قاطع وزیر خارجه کوبا به «پامپئو»

پاسخ قاطع وزیر خارجه کوبا به «پامپئو»
سه شنبه 21 اسفند 1397 - 20:17

وزیر خارجه کوبا در واکنش به اتهام زنی‌های همتای آمریکایی خود گفت، این واشنگتن بوده که ونزوئلا را دو قرن غارت کرد و اینک نیز قطعی برق در این کشور را جشن می‌گیرد.

العالم - آمریکا

وزیر خارجه کوبا روز سه شنبه اظهارات «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا که کوبا را متهم به اعمال قدرت امپریالیستی در ونزوئلا کرده بود ، رد کرد.

به نوشته خبرگزاری «پرنسا لاتینا» «برنو رودریگز» وزیر خارجه کوبا در توییتی خطاب به پامپئو نوشت: «وقتی شما می‌گویید که کوبا قدرت امپریالیستی واقعی در ونزوئلا است، در واقع خودتان را به حماقت می‌زنید. حکومت شما دو قرن ونزوئلا را غارت کرد و کودتای سال 2002 را سازماندهی کرد، بعد از آن در سال 2003 در این کشور خرابکاری نفتی کرد. سپس خوان گوایدو« رئیس جمهور خود خوانده را ایجاد کرد و اینک در حال جشن گرفتن کودتای برقی در ونزوئلاست .»

پامپئو روز دوشنبه در نشست مطبوعاتی در واشنگتن، کوبا و روسیه را به نقش آفرینی برای نابودی دموکراسی در ونزوئلا متهم کرده بود.

وی به خبرنگاران گفت: «هیچ کشوری به اندازه کوبا در ونزوئلا بدبختی ایجاد نکرده است.»

پامپئو مدعی شد که کوبا روزانه چندین هزار بشکه نفت ارزان از ونزوئلا دریافت می‌کند و به همین دلیل خواهان بقای دولت در کاراکاس است. وی خاموشی‌های اخیر در ونزوئلا را نیز به طراحی غلط شبکه توزیع برق ونزوئلا توسط کوبا ربط داد. این در حالی است که مقام‌های ونزوئلا می‌گویند آمریکا احتمالا شبکه برق‌رسانی در این کشور را هک کرده است.

پیش از این نیز وزیر خارجه کوبا در توییتی از دروغگویی‌های آمریکا انتقاد و درباره عواقب خطرناک آن هشدار داده بود. وی در توییت خود تاکید کرده بود که کوبا در امور داخلی ونزوئلا دخالت نمی‌کند.

وزیر امور خارجه کوبا همچنین گفته بود که کوبا دروغ‌های آمریکا مبنی بر وجود 20 تا 25 هزار نیروی نظامی در ونزوئلا را به شدت رد می‌کند.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها