رزمایش هوافضای سپاه در هرمزگان

سرلشکر رشید:باید دشمن را در باورهایش شکست داد/ سردار سلیمانی بر منطقه تأثیرگذار است

سرلشکر رشید:باید دشمن را در باورهایش شکست داد/ سردار سلیمانی بر منطقه تأثیرگذار است
چهارشنبه 22 اسفند 1397 - 11:21

فرمانده قرارگاه مرکزی خاتم گفت: نیروهای مسلح ایران برای پاسخ به هر گونه تجاوز به کشورمان کاملاً آماده‌اند و امیدواریم فهم این مسئله برای متجاوزین با آزمون عملی و تحمیل هزینه سنگین حاصل نشود.

العالم - ایران / سیاسی

سردار سرلشکر غلامعلی رشید فرمانده قرارگاه مرکزی خاتم الانبیاء (ص) در جمع فرماندهان سپاه و نیروهای مسلح در رزمایش الی‌ بیتالمقدس نیروی هوافضای سپاه در منطقه عمومی هرمزگان با اشاره به آغاز دهه پنجم عمر انقلاب اسلامی، اظهار داشت: ملت بزرگ ایران در 22 بهمن امسال با راهپیمایی با شکوه خود، جشن انقلاب را با عظمت برگزار کردند. حال جای سوال است که افرادی که وعده دادند ایران جشن چهلمین سال انقلاب خود را نخواهد گرفت آیا احساس شرمندگی و شکست نمی‌کنند؟

سردار رشید اضافه کرد: باید ببینیم مانور بزرگ قدرت ملت ایران در روز ۲۲ بهمن بر گوش چه کسانی سیلی نواخت و چگونه همه ما را متذکر و با احساس اطمینان و قدرت همراه کرد؟

وی همچنین با اشاره به دشمنی های رئیس جمهور آمریکا با ملت ایران تصریح کرد: ترامپ با تحریک اسرائیل و عربستان از قدرت منطقه‌ای ایران نگران شد و چنین محاسبه می‌کرد که با تحریم، نفوذ ایران در منطقه کاهش خواهد یافت، آیا آنچه در عراق و سوریه و لبنان و منطقه می‌گذرد، نشانه محاسبه غلط ترامپ و محرکین آنها نیست؟

فرمانده قرارگاه مرکزی خاتم گفت: ملت ایران با حمایت از نظام و انقلاب و تحت رهبری امام خامنه‌ای، تهدیدات مرحله جدید را مدیریت کردند و با وجود برخی دشواری‌های کنونی و پیش‌رو، این موضع بیش از گذشته روشن شد که قدرت مستقر در ایران ریشه در باورهای انقلابی و سیاسی - اعتقادی جامعه ایران دارد.

سردار رشید افزود: همانگونه که جامعه ایران دچار فروپاشی نخواهد شد، نظام برآمده از انقلاب متکی بر خون مطهر صدها هزار شهید نیز بر بحران‌ها غلبه و از این طریق قدرت خود را آشکار و تثبیت خواهد کرد، زیرا قدرت مردم است.

وی با بیان اینکه آنچه که گذشته با وجود شکست دشمن، به معنای پیروزی قطعی نیست، اظهار داشت: سال پیش‌رو با دشواری‌هایی همراه است ولی بدون هوشیاری، انسجام و تکیه بر قدرت خداوند و حرکت در زیر پرچم ولایت و رهبری نظام، عبور آسان نخواهد بود.

این فرمانده عالیرتبه نیروهای مسلح تصریح کرد: دشمن تا شکست را باور نکند، همچنان با افکار شیطانی، با امید و غلبه بر اراده جمعی ملت ایران تلاش و توطئه خواهد کرد. باید دشمن را در باورهایش شکست داد تا دچار تزلزل در اراده و تصمیم شود.

سردار رشید گفت: ما در نیروهای مسلح حافظ عزت و عظمت مردم و ایران عزیز هستیم و باید برای هرگونه جان‌فشانی، بیش از گذشته آماده باشیم.

وی خاطرنشان کرد: قدرت نیروهای مسلح موجب اطمینان خاطر مردم و قدرت دولت و سایر قوا برای پیشبرد اهداف و برنامه‌ها خواهد شد و امیدوارم خداوند همچنان حافظ این ملت و سرزمین باشد و ما را هدایت کند.

فرمانده قرارگاه مرکزی خاتم تاکید کرد: ملت شریف ایران به دلیل احساس قدرت و برتری روحی، نیاز به تهدید و جنگ با هیچ کشوری ندارد، اما تاریخ گذشته این ۴۰ سال پرافتخار به این معنا است که دفاع از موجودیت، هویت و تمامیت ارضی کشور در برابر هر تهدیدی، خطوط اصلی سیاست‌های دفاعی - امنیتی ایران است که برآمده از فرهنگ سیاسی - تاریخی و اعتقادات دینی است و هرگز تغییر نخواهد کرد.

سردار رشید افزود: مشاهده تجربه دوران دفاع مقدس، شکل‌گیری فرهنگ مقاومت عمومی و دفاع همه جانبه مردمی باید برای کسانی که منافع ملت ایران را تهدید می‌کنند هشدار‌آمیز باشد و محاسبات خود را اصلاح کنند، در غیر این صورت در عمل و با پذیرش هزینه‌های محاسبه نشده، مجبور به انجام آن خواهند شد.

وی اضافه کرد: تجربه ۸ سال دفاع مقدس با رژیم بعث عراق از مردم این سرزمین که پس از پیروزی انقلاب درگیر استقرار نظام جدید و امور مربوط به آن شدند، مردان بزرگ نظامی تربیت کرد که برخی از آن‌ها از مدیران برجسته نظام هستند و برخی دیگر همچون سردارسلیمانی بر سرنوشت منطقه تأثیرگذار بوده و خواهند بود.

فرمانده قرارگاه مرکزی خاتم اظهار داشت: ما در حالی که برای تهدید و جنگ با هیچ کشوری پیش‌گام نخواهیم بود، اما تهدیدکنندگان را از رویارویی با ملت شریف ایران، سرافکنده و پشیمان خواهیم کرد. بنابراین در حالی که از هیچ‌گونه جنگی استقبال نمی‌کنیم، اما برای پاسخ به هر گونه تجاوز به کشورمان، کاملاً آماده‌ایم و امیدواریم فهم این مسئله برای متجاوزین با آزمون عملی و تحمیل هزینه سنگین حاصل نشود.

پربیننده ترین خبرها