واکنش وزیر خارجه بحرین به «طرح اشغال قطر»

واکنش وزیر خارجه بحرین به «طرح اشغال قطر»
چهارشنبه 22 اسفند 1397 - 12:37

اظهارات یک مقام قطری درباره علت اصلی محاصره کشورش توسط چهار کشور عربی، باعث خشم وزیر خارجه بحرین شد.

العالم - بحرین

«خالد بن احمد آل خلیفه» وزیر خارجه بحرین به اظهارات «عبدالله بن حمد العطیه» معاون دوم نخست‌وزیر قطر و وزیر سابق انرژی این کشور درباره طرح سعودی-اماراتی برای اشغال قطر واکنش نشان داد.

آل خلیفه در صفحه توئیتر خود نوشت: «عبدالله بن حمد العطیه در لندن در حال درمان بیماری‌اش است و خدا به او شفا دهد اما ظاهرا داروهای اشتباهی به او داده‌اند و مغزش را از کار انداخته است».

وزیر سابق انرژی قطر در مصاحبه با روزنامه قطری «لوسیل» گفته بود که ادعای چهار کشور عربی برای محاصره قطر تنها یک بهانه بوده و آنها قصد تهاجم به قطر برای اشغال این کشور و دستیابی به میادین گازی آن را داشته‌اند.

چهار کشور عربی (عربستان، امارات، بحرین و مصر) از خرداد ماه سال ۱۳۹۶ روابط دیپلماتیک خود با قطر را به بهانه حمایت این کشور از تروریسم قطع کرده و تمامی گذرگاه‌های زمینی، هوایی و دریایی را به روی این کشور بسته‌اند.

این چهار کشور ازسرگیری روابط خود با دوحه را به پذیرش خواسته‌های ۱۳‌گانه خود از سوی قطر مشروط کرده‌اند که از جمله این خواسته‌ها نیز کاهش سطح روابط دوحه با ایران، توقف حمایت از اخوان‌المسلمین و حماس و تعطیلی شبکه الجزیره است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها