الازهر تجاوز صهیونیست ها به مسجد الاقصی را محکوم کرد

الازهر تجاوز صهیونیست ها به مسجد الاقصی را محکوم کرد
چهارشنبه 22 اسفند 1397 - 16:37

الازهر در این بیانیه یورش روز گذشته (سه شنبه) نظامیان رژیم اشغالگر به محوطه های مسجد الاقصی و حمله به نمازگزاران آن را محکوم کرد.

العالم - مصر

در ادامه این بیانیه آمده است: حملات مستمر (به مسجد الاقصی) هتک حرمت آشکار به خانه خدااست. این حملات در راستای ادامه اقدامات سرکوب گرایانه اسرائیلی ها علیه قدس، مقدسات و مردم آن انجام می شود که احساسات و عواطف مسلمان سراسر جهان را به شدت برمی انگیزد.

الازهر با تاکید بر حق کامل ملت فلسطین در حفظ کرامت، آزادی و حاکمیت بر خاک و مقدساتشان، از جامعه جهانی خواست که رژیم صهیونیستی را برای احترام گذاشتن بر قطعنامه ها و معاهدات بین المللی تحت فشار قرار دهد.

به گفته شاهدان عینی پلیس رژیم صهونیسیتی بامداد روز چهارشنبه درهای مسجد الاقصی را که روز گذشته (سه شنبه) بسته بود، باز کرد.

پلیس رژیم اشغالگر قدس سه شنبه درهای ورودی مسجد الاقصی و صحن مسجد را بست و نمازگزاران را از این مکان مقدس بیرون راند.

اداره اوقاف اسلامی در قدس و هلال احمر فلسطین در این باره اعلام کرد که 16 فلسطینی در جریان درگیری های روز گذشته در مسجد الاقصی و اطراف آن، زخمی شدند.

صهیونیست ها همچنین سه شنبه شب یک جوان بیست و سه ساله فلسطینی در شمال کرانه باختری رود اردن را هدف مستقیم گلوله قرار دارند که در جریان آن این جوان شهید شد.

صدها فلسطینی روز سه شنبه نمازهای خود را نزدیک درهای خارجی مسجد الاقصی اقامه کردند.

نظامیان صهیونیست روز دوشنبه نیز با حمله به قبه الصخره در مسجد الاقصی، نمازگزاران فلسطینی را مورد ضرب و جرح قرار دارند.

سرزمین های اشغالی از هفته گذشته و به دنبال از سرگیری تجاوزهای رژیم صهیونیستی و بمباران مناطق مختلف غزه توسط جنگنده های این رژیم بحرانی است.

بر اساس گزارش سالانه یک مرکز پژوهشی فلسطینی، در سال 2018 میلادی تل آویو 312 فلسطینی را شهید و حدود 31 هزار و 500 تن دیگر را زخمی کرده است.

پربیننده ترین خبرها