با نزدیک شدن به سال نو؛

فیلم | اشتیاق و جنبش و جوش ایرانی ها برای خرید مایحتاج نوروز

چهارشنبه 22 اسفند 1397 - 20:21

با نزدیک شدن عید نوروز و آغاز سال شمسی در ایران، بازارها در همه نقاط کشور این روزها ، شاهد فعالیت و جنب و جوش خاصی است.

العالم ايران /سیاسی

مردم برای خرید لباس نو و شرینی و آجیل به بازارها و مغازه ها و مراکز خرید می روند و وضعیت ازدحام و شلوغی در شب ها نیز همانند روزهاست.

یک شهروند ایرانی دراین باره به خبرنگار العالم گفت: از آنجایی که در طول روز به علت ساعات طولانی کار فرصتی برای خرید نداریم، شب فرصت مناسبی برای خرید مایحتاج عید به همراه خانواده است.

یک خانم ایرانی هم گفت : خرید مایحتاج و نیازهای شب عید یک سنت دیرینه است که آنرا از قدیمیان به ارث برده ایم و به اعتقاد من، به تن کردن لباس جدید در عید، احساس خوبی را در وجود همگان به ویژه جوانان ایجاد می کند.

این روزها، اکثر خیابان ها و کوچه ها در مناطق مختلف ایران، به علت رفتن مردم به مراکز خرید و بازارها شلوغ است و دراین میان، فروشندگان دوره گرد نیز با عرضه کالاهای خود در پیاده روها، بر این شلوغی ها افزوده اند.

یک شهروند ایرانی دراین باره گفت: از جمله سنت های زیبا در ایران، خرید وسایل و لوازم جدید در عید است، زیرا عید به معنای نو شدن همه چیز است و به نظر من، توجه به شکل و ظاهر بیرونی وسایل، بر روحیه و درون افراد نیز تاثیر می گذارد.

نوروز که به معنای روز جدید است، مصادف با بیست و یکم ماه مارس است که اولین روز از سال ایرانی است و ایرانی ها لباس نو می پوشند و به دیدن نزدیکان و اقوام خود می روند ، و قبل از فرا رسیدن نوروز ، سفره هفت سین را می چینند و لباس نو بر تن می کنند که برای خرید همه این چیزها باید به بازار بروند.

جنب و جوش و رفت و آمد مردم دراین روزها زیاد است و تردد شهروندان در بازارها ، تا شب هم ادامه پیدا می کند و مردم هیچ فرصتی را برای خرید به مناسبت عید نوروز از دست نمی دهند.

پربیننده ترین خبرها