مقام سازمان ملل درباره مناطق تحت اشغال داعش ابراز نگرانی کرد

مقام سازمان ملل درباره مناطق تحت اشغال داعش ابراز نگرانی کرد
پنج‌شنبه 23 اسفند 1397 - 18:20

«مارک لوکاک» هماهنگ‌کننده امور بشردوستانه سازمان ملل متحد درباره مناطق تحت اشغال داعش در سوریه ابراز نگرانی کرد و افزود: 'در ماه گذشته بیش از 90 نفر که حدود نیمی از آن‌ها کودکان بوده‌اند در این مناطق کشته‌شده‌اند.'

العالم - آمریکا

لوکاک که در آخرین روز از کنفرانس «حمایت از آینده سوریه و منطقه» در بروکسل سخن می‌گفت، افزود: برای کمک‌رسانی به سوریه امسال اندکی کمتر از 9 میلیارد دلار نیاز داریم که 5.6 میلیارد آن باید به هزینه برای برنامه‌های منطقه‌ای برسد.

وی اظهار کرد که در حال حاضر 'از هر 10 سوری اکنون هشت نفر زیرخط فقر زندگی می‌کنند؛ 6.2 میلیون در داخل سوریه آواره هستند و دو میلیون کودک بدون مدرسه. از میان این آوارگان 4.2 میلیون نیازمند سرپناه هستند.'

لوکاک با بیان اینکه کشورهای کمک‌کننده انتظار دارند کمک‌ها در جای درست هزینه شود، بر اهمیت نقش آنچه او سازمان‌های مستقل ارزیابی‌کننده نیازها خواند، تأکید کرد.

وی در ادامه گفت: 'کمک‌های بشردوستانه اثر مثبت خود را داشته است. به‌این‌ترتیب که بیماری‌های جدی و سوءتغذیه کنترل‌شده و اکنون در سوریه قحطی وجود ندارد.'

هماهنگ‌کننده امور بشردوستانه سازمان ملل متحد افزود: 'سال 2018 احتمالاً اولین سال پس از آغاز درگیری‌هاست که تعداد افراد بازگشته به داخل سوریه از تعداد افراد آواره شده بیشتر است.' وی همچنین آموزش و دسترسی به مدرسه را یک موضوع مهم توصیف کرد و خواهان آن شد که کمک‌کننده‌ها این مساله را جدی بگیرند.

لوکاک در ادامه دسترسی به افراد آسیب‌پذیر را به دلیل مسائل بوروکراتیک و امنیتی دشوار توصیف کرد و از گروه‌های درگیر خواست که به سازمان‌های امدادرسان برای رساندن کمک‌ها یاری کنند.

سومین کنفرانس مشترک سازمان ملل و اتحادیه اروپا با موضوع 'حمایت از آینده سوریه و منطقه' از روز سه‌شنبه در بروکسل آغاز به کارکرده است. علاوه بر فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل متحد، وزیران امور خارجه ترکیه، اردن و نخست‌وزیر لبنان درباره تحولات سوریه سخنرانی کرده‌اند.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها