نیروهای مسلح یمن: صبر ما خیلی دوام نمی آورد

نیروهای مسلح یمن: صبر ما خیلی دوام نمی آورد
پنج‌شنبه 23 اسفند 1397 - 22:38

سخنگوی نیروهای مسلح یمن گفت: متجاوزین آل سعود و مزدورانشان در 48 ساعت گذشته 505 بار آتش بس را در الحدیده نقض کرده اند.

العالم یمن

سرتیپ یحیی سریع در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: متجاوزین آل سعود و مزدورانشان مانع از اجرای اجرای توافق استکهلم می شوند.

وی از سازمان ملل متحد و فرستاده ویژه اش اتخاذ موضع قاطع در برابر عدم تعهد متجاوزین آل سعود و مزدورانشان نسبت به توافق استکهلم و قطعنامه های شورای امنیت، نقض آتش بس توسط آنان و جنایات بیشتر این متجاوزین و مزدورانشان علیه کودکان و زنان یمنی را خواستار شد.

سریع تاکید کرد: نیروهای یمن به توافق آتش بس متعهدند اما صبر و خویشتنداری آنان حدی دارد و در صورت استمرار نقض این آتش بس از سوی متجاوزین آل سعود و مزدورانشان، پاسخی دردناک به دشمن خواهند داد.

وی گفت که متجاوزین آل سعود و مزدورانشان با 10 موشک و 205 گلوله توپ و سلاح سبک و متوسط به خانه ها و مزارع مردم و مواضع نیروهای یمن در الحدیده حمله کردند.

جنگنده های آل سعود با پرواز بر فراز الحدیده، حیس، الدریهمی و التحتیا 25 بار آتش بس را در الحدیده نقض کردند.

سریع تصریح کرد که جنگنده های آل سعود 20 حمله هوایی به کتاف، هشت حمله هوایی به البقع، 9 حمله هوایی به باقم، دو حمله هوایی به سحار و یک حمله هوایی به الظاهر در استان صعده، چهارحمله هوایی به سفیان در استان عمران، یک حمله هوایی به العبیسه در کشر، یک حمله هوایی به عبس و یک حمله هوایی به مستبأ در استان حجه علیه خانه ها و مزارع مردم و یک حمله هوایی اشتباهی به مواضع مزدورانشان در صحرای الاجاشر در الجوف انجام دادند که به کشته و زخمی شدن دهها مزدور منتهی شده است.

وی گفت که نیروهای یمن، پیشروی مزدوران آل سعود در عسیر و جیزان را خنثی کرده و شماری از زرهپوشهای آنان را در گذرگاه علب، صحرای الاجاشر و البرح در تعز منهدم کردند.

پربیننده ترین خبرها