در دیدار با فرستاده سازمان ملل؛

ولید المعلم: فرآیند سیاسی سوریه باید تحت رهبری و مالکیت این کشور باشد

ولید المعلم: فرآیند سیاسی سوریه باید تحت رهبری و مالکیت این کشور باشد
يکشنبه 26 اسفند 1397 - 19:10

وزیر امور خارجه سوریه در جریان دیدار با فرستاده سازمان ملل اعلام کرد فرآیند سیاسی باید با رهبری و مالکیت دمشق صورت گیرد و ملت سوریه صاحب حق انحصاری در تعیین آینده خود است.

العالم - سوریه

«گیر پدرسون» فرستاده ویژه سازمان ملل در امور سوریه امروز یکشنبه به دیدار «ولید المعلم» وزیر امور خارجه سوریه رفت.

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) گزارش داد در جریان این دیدار، درباره برخی مواضع و ایده‌های مربوط به فرآیند سیاسی از جمله کمیته بررسی قانون اساسی بحث و بررسی شد.

المعلم اعلام کرد سوریه آماده است به همکاری خود با فرستاده ویژه سازمان ملل ادامه دهد تا مأموریت وی درخصوص تسهیل گفت‌وگوی سوری-سوری با موفقیت انجام شود.

وی هدف از این همکاری را دستیابی به راهکار سیاسی عنوان کرد که منافع مردم سوریه را تأمین و حاکمیت، استقلال، تمامیت ارضی و اتحاد مردم سوریه را حفظ کند و به نابودی تروریسم و پایان یافتن حضور غیر قانونی خارجی در خاک این کشور منتهی شود.

وزیر خارجه سوریه همچنین اعلام کرد فرآیند سیاسی باید با رهبری و مالکیت سوریه صورت گیرد و ملت سوریه صاحب حق انحصاری در تعیین آینده این کشور است.

المعلم در پایان تصریح کرد قانون اساسی و مسائل مربوط به آن، یک مسئله حاکمیتی است که باید مردم سوریه بدون مداخله خارجی آن را بر اساس حقوق بین‌الملل، منشور سازمان ملل و قطعنامه‌های شورای امنیت تعیین کنند.

پدرسون نیز از بازگشت به دمشق برای تداوم رایزنی با دولت سوریه ابراز خرسندی کرد تا بتواند در روند سیاسی پیشرفتی حاصل شود.

وی تأکید کرد برای دستیابی به راهکار سیاسی بر اساس اصول منشور سازمان ملل و قطعنامه‌های شورای امنیت کوتاهی نخواهد کرد.

پدرسون با اشاره به اهمیت اقداماتی که بتواند در پیشبرد فرآیند سیاسی کمک کند، اعلام کرد این فرآیند باید تحت رهبری و مالکیت سوریه باشد و سازمان ملل نیز به حاکمیت، استقلال و تمامیت ارضی سوریه پایبند است.

فارس

پربیننده ترین خبرها