افشاگری مسکو درباره حربه آمریکا برای حاکم شدن بر بازار جهانی نفت

افشاگری مسکو درباره حربه آمریکا برای حاکم شدن بر بازار جهانی نفت
يکشنبه 26 اسفند 1397 - 23:16

وزیر انرژی روسیه با انتقاد از تحریم‌های اعمال‌شده علیه ایران و ونزوئلا، گفت کشوری که در حال تحریم دیگران است، به دنبال افزایش فروش نفت خود است.

العالم - اروپا

«الکساندر نوواک» وزیر انرژی روسیه روز یکشنبه از تحریم‌های آمریکا علیه ایران و ونزوئلا به دلیل اثر منفی‌ای که بر بازار نفت داشته، انتقاد کرد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، نوواک همچنین گفت تحریم‌ها برنامه‌ریزی بلندمدت در مورد بازار را دشوار کرده و باعث سردرگمی سرمایه‌گذاران شده است. وی به مجمع صادرکنندگان نفت (اوپک) توصیه کرد در برنامه‌ریزی‌های خود آثار تحریم‌ها بر بازار را در نظر بگیرند.

وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش، با بیان اینکه تحریم‌ها موجب شده تا برنامه‌ریزی حتی چند ماهه هم دشوار باشد، بدون نام بردن از آمریکا، گفت کشوری که در حال تحریم کردن دیگران است، در تلاش است تا محصول خود را به دیگران بفروشد.

در سال‌های اخیر آمریکا به مدد فناوری نفت «شیل» (نفت ماسه) به خودکفایی نفتی دست یافته و حتی پیش‌بینی می‌شود تا ماه‌های آینده با پشت سر گذاشتن عربستان سعودی، به بزرگترین صادرکننده نفت خام جهان بدل شود.

«مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا هفته گذشته در نشست انرژی «سراویک» به صراحت از کشورهای اروپایی و آسیای شرقی خواست به جای واردات انرژی از کشورهایی چون ایران، ونزوئلا و روسیه، انرژی مورد نیاز خود را از آمریکا وارد کنند.

فارس

پربیننده ترین خبرها