آخرین اخبار از حادثه تروریستی نیوزیلند + فیلم

يکشنبه 26 اسفند 1397 - 23:11

نیوزیلند پس ازگزارش کشف یک بسته مشکوک ،فرودگاه شهر دنیدن را تعطیل  و کارشناسان نیز تحقیقات خود را آغاز کردند.

العالم آسیا

نخست وزیر نیوزیلند نیز از افزایش آمار قربانیان کشتار دو مسجد شهر کرایس چرچ به 50 شهید و 34 زخمی ها خبر داد که 12حال نفر آنان وخیم است.

برنتون تارنت متهم اصلی به اتهام قتل عمد در برابر دادگاه حاضر شد این در حالی است که اقدامات برای تحویل اجساد قربانیان به خانواده هایشان نیز آغاز شده است.

جاسیندا اردیرن نخست وزیر نیوزیلند نیز تاکید کرد دفترش نامه ای از برنتون تارنت تروریست عامل جنایت دو مسجد شهر کرایس چرچ تحویل گرفته اما این نامه هیچ اشاره ای به جزئیات زمان و مکان حمله نکرده و نامه 9 دقیقه پیش از کشتار ارسال شد.

وی افزود: ما در قوانین دراختیار داشتن سلاح بازنگری می کنیم و روز دوشنبه قوانین جدیدی را وضع خواهیم کرد.از امروز تا سه شنبه نیز اجساد شهدا را به خانواده هایشان تحویل خواهیم داد.

اردیرن پس از سرازیر شدن سیل سئوالات درباره تاخیر مقامات امنیتی نیوزیلند در متوقف کردن این جنایت ،این اظهارات خود را ایراد کرد .

وی بر ادامه انجام تدابیرامنیتی در مساجد این کشور و محاکمه عامل این حمله تروریستی در کشور و عدم بازگرداندن وی به استرالیا که حمایت خود را از نیوزیلند اعلام کرده بود، خبر داد.

اسکات موریسون نخست وزیر استرالیا نیز تاکید کرد: استرالیا درباره این حمله با نیوزیلند همکاری می کند. این حمله به یک دین نیست بلکه ،حمله به همه ادیان چه در استرالیا یا در نیوزیلند یا در هر مکان دیگری از دنیاست.

متهم اصلی با لبخندی تصنعی وارد دادگاه شد و رسانه ها وی را داخل قفس نشان دادند که علامت پیروزی را نشان می داد تا ایده پیروزی سفیدپوستان را نشان دهد.

دادگاه نیز وی را تا ماه آینده برای طرح این مساله در دادگاه عالی کریست چرچ بازداشت کرد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها