رئیس‌جمهور الجزایر از تغییر ساختار سیاسی و قانونی اساسی این کشور خبر داد

رئیس‌جمهور الجزایر از تغییر ساختار سیاسی و قانونی اساسی این کشور خبر داد
دوشنبه 27 اسفند 1397 - 22:30

رئیس‌جمهور الجزایر در پیامی به مردم کشورش گفت «ساختار سیاسی و قانون اساسی الجزایر تغییر خواهد کرد تا زمینه برای انتخاب رئیس‌جمهور جدید فراهم شود».

العالم - آفریقا

«عبدالعزیز بوتفلیقه» رئیس‌جمهور الجزایر دوشنبه‌شب در پیامی به مردم کشورش گفت «الجزایر ساختار سیاسی و قانون اساسی این کشور را تغییر خواهد داد تا زمینه برای انتخاب رئیس‌جمهور جدید فراهم شود».

وی خطاب به مردم الجزائر گفت: «این مردم هستند که از طریق همه‌پرسی، تکلیف قانون اساسی کشور را مشخص خواهند کرد».

وی که در پی بالاگرفتن اعتراضات الجزایری‌ها از شرکت در دور پنجم انتخابات ریاست جمهوری انصراف داده است، افزود: «الجزایر ساختار سیاسی و قانون اساسی این کشور را تغییر خواهد داد تا زمینه برای انتخاب رئیس‌جمهور جدید فراهم شود».

شبکه خبری النهار الجزایر به نقل از آقای بوتفلیقه افزود: «به زودی گفت‌وگوی ملی جامع در کشور برگزار خواهد شد؛ به گونه‌ای که همه {جریان‌ها و احزاب سیاسی} در آن مشارکت داشته باشند.»

وی ضمن عقب‌نشینی از مواضع خود در خصوص شرکت در انتخابات ریاست‌جمهوری آینده گفت «در انتخابات ریاست جمهوری آینده، رئیس‌جمهور جدید انتخاب خواهد شد».

رئیس‌جمهور الجزایر هفته گذشته تعویق انتخابات ریاست جمهوری این کشور را اعلام کرد و گفت قصد ندارد برای پنجمین بار در این انتخابات نامزد شود و در دوره انتقالی، دولت موقت پیشبرد امور را بر عهده خواهد داشت.

حدود یک ماه و نیم پیش که آقای بوتفلیقه اعلام کرده بود برای بار پنجم هم نامزد ریاست جمهوری می‌شود، اعتراض‌های وسیعی الجزایر را فرا گرفت و این اعتراضات کماکان ادامه دارد.

اعلام انصراف بوتفلیقه از شرکت در انتخابات آینده، یک روز بعد از بازگشت وی به الجزایر بعد از دو هفته بستری شدن در بیمارستانی در ژنو صورت گرفته است.

بوتفلیقه ۸۲ ساله در بیست سال گذشته ریاست جمهوری الجزایر را بر عهده داشته، اما بعد از آن که در سال ۲۰۱۳ سکته کرد به ندرت در انظار عمومی ظاهر شد.

فارس

پربیننده ترین خبرها